ترامپ: تشکیل دو دولت تنها راه پایان دادن به کشمکش اسرائیل و فلسطینی ها نیست

ترامپ: تشکیل دو دولت تنها راه پایان دادن به کشمکش اسرائیل و فلسطینی ها نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا راه حل «دو دولت» را تنها راه ممکن برای پایان دادن به کشمکش اسرائیل و فلسطینی ها نمی داند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا راه حل «دو دولت» را تنها راه ممکن برای پایان دادن به کشمکش اسرائیل و فلسطینی ها نمی داند.

او در حالی که به دنبال صلح میان اسرائیل و فلسطینی هاست، برای رسیدن به این منظور به راه هایی غیر از ایجاد دو کشور مستقل (که از حمایت جامعه بین الملل برخوردار است) می اندیشد.

در همین حال رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیل خواست تا در زمینه شهرک سازی انعطاف ‍پذیری به خرج نشان دهد و برای مدتی آن را متوقف کند.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو گفت: «راه حل، تشکیل دو دولت یا یک دولت است و من همانی دوست دارم که هر دو طرف دوست دارند و خوشحال خواهم شد که اسرائیلی ها و فلسطینی ها یکی از این دو راه را بپذیرند. من حتی با یک دولت هم می توانم ادامه بدهم. فکر می کردم که راه حل دو دولت راحت ترین باشد. اما صادقانه بگویم هر راهی که اسرائيل و فلسطینی ها دوست داشته باشند بهتر است.»

دونالد ترامپ بار دیگر تمایلش به انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را یادآور شد و تاکید کرد که دولتش به دقت در حال بررسی این موضوع است.

نخست وزیر اسرائیل هم برقراری صلح را مشروط به دو موضوع دانست: «به رسمیت شناختن دولت یهود و امنیت اسرائيل در کرانه باختری رود اردن.» او همچنین عنوان کرد برای صلح میان اسرائيل و فلسطینی ها باید به دنبال فکرها و راه های تازه و چگونگی تحقق آنها بود.»

نتانیاهو با تاکید بر تهدیدهای امنیتی ایران گفت این کشور موشک هایی دارد که روی آنها به عبری نوشته شده «اسرائيل باید محو شود.»

در ادامه دونالد ترامپ حمایتش را از اسرائیل اعلام کرد و گفت ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. او توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ را یکی از بدترین آن خواند و با اشاره به تحریم های اخیر دولتش علیه ایران گفت که این تحریم ها برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای بیشتر خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار نتانیاهو از آمریکا در بحبوحه آشفتگی در دولت ترامپ

کاخ سفید میزبان نخست وزیر اسرائیل

نتانیاهو در جستجوی ترمیم مناسبات با آمریکا و دیدار با ترامپ