«اینسیریاتد»، روایت کارگردان بلژیکی از جنگ داخلی سوریه

«اینسیریاتد»، روایت کارگردان بلژیکی از جنگ داخلی سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روایت فیلیپ فان لی یو سینماگر بلژیکی از جنگ داخلی سوریه با عنوان «اینسیریاتد» تحسین منتقدان را در جشنواره بین المللی فیلم برلین برانگیخت.

آگهی

روایت فیلیپ فان لی یو سینماگر بلژیکی از جنگ داخلی سوریه با عنوان «اینسیریاتد» تحسین منتقدان را در جشنواره بین المللی فیلم برلین برانگیخت. این درام ۸۵ دقیقه ای محصول مشترک فرانسه/بلژیک و لبنان و روایت مادری است که در پی بالاگرفتن جنگ داخلی سوریه همراه خانواده خود از دمشق می گریزد.

فان لی وو در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت تا با توجه به بحران وقت سوریه، فیلمی درباره رنجها و مصائب آوارگان این کشور بسازد. او در این باره می گوید: «این تصمیم را گرفتم برای اینکه می خواستم پنجره جدیدی بسوی مصائب آوارگان ایجاد کرده باشم. نه اینکه بخواهم طرفداری خاصی از آنها بکنم بلکه هدفم فقط به تصویر کشیدن زندگی روزمره این افراد بود.»

اغلب سکانس های این فیلم در داخل یک آپارتمان فیلمبرداری شده است؛ جایی که اُمه یازان، مصمم است خانواده اش را علیرغم خشونت های جنگ نجات دهد. صدای بی وقفه بمباران و آتش تیراندازها بیننده را در مقابل این پرسش کلیدی قرار می دهد که در صورت قرار گرفتن در وضعیت مشابه، چه واکنشی نشان خواهد داد؟

هیام عباس فلسطینی نقش اصلی را در این فیلم بازی کرده است. او پس از تحسین منتقدان در جشنواره برلین گفت: «خیلی نارحتم که باید بگویم دیروز خوشحال شدم برای اینکه واکنش بیننده ها عالی بود… سکوت مردم بعد از تمام شدن فیلم خود گویای خیلی چیزها بود… زبانم بند آمده بود برای اینکه هم فیلم و هم فیلمنامه، خیلی سنگینند.»

«اینسیریاتد» تنها در بخش پانورامای جشنواره بین المللی برلین و در قسمت غیررقابتی آن به نمایش درآمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد