وزیر دفاع آمریکا: همکاری نظامی با روسیه فعلا در دستور کار نیست

وزیر دفاع آمریکا: همکاری نظامی با روسیه فعلا در دستور کار نیست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر دفاع آمریکا در آخرین روز نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت که آمریکا با روسیه گفتگوهای سیاسی خواهد داشت اما در حال حاضر همکاری نظامی با این کشور در دستور کار…

آگهی

وزیر دفاع آمریکا در آخرین روز نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت که آمریکا با روسیه گفتگوهای سیاسی خواهد داشت اما در حال حاضر همکاری نظامی با این کشور در دستور کار نیست.

از سوی دیگر ناتو تصمیم گرفته است که حضور نظامی خود در شرق اروپا را افزایش دهد، اقدامی بی سابقه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در این نشست گفت: «ما در حال حاضر در موقعیتی نیستیم که بتوانیم در سطح نظامی همکاری کنیم. اما رهبران سیاسی ما تلاش خواهند کرد تا زمینه های مشترک یا راهی به جلو پیدا کنند تا روسیه به تعهداتش پایبند باشد.»

متحدان اروپایی ناتو روز پنج شنبه در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل توافق کردند که بطور مشترک اقدام به خرید هواپیما و زیردریایی کنند و احتمالا یک ستاد فرماندهی جدید برای نیروهای نظامی ویژه راه اندازی کنند. پیامی به آمریکا که اروپا در ارتباط با امنیتش جدی است و در پی افزایش بودجه نظامی اش می باشد.

آمریکا پیشتر به کشورهای عضو ناتو هشدار داده بود که اگر بودجه نظامی شان را افزایش ندهند، حمایت آمریکا از آنها کاسته خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

نیویورک‌تایمز: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از هدف قرار گرفتن بخش راداری سامانه اس-۳۰۰ در اصفهان است

آیا ایران توان لازم برای دفاع در برابر حملات موشکی اسرائیل را دارد؟