وزیر دفاع آلمان: جهان آمریکای مسئولیت پذیر می خواهد

وزیر دفاع آلمان: جهان آمریکای مسئولیت پذیر می خواهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنفرانس امنیتی امسال در شهر مونیخ آلمان در حالی برگزار می شود که جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا، از اصلی ترین چهره های حاضر در آن…

آگهی

کنفرانس امنیتی امسال در شهر مونیخ آلمان در حالی برگزار می شود که جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا، از اصلی ترین چهره های حاضر در آن است.

ژنرال جیمز ماتیس به تبعیت از یکی از اصلی ترین شعارهای انتخاباتی آقای ترامپ، ضمن تاکید بر اهمیت ناتو تاکید هشدار می دهد که اگر اعضای اروپایی ناتو بر بودجه ای که صرف ناتو می کنند نیافزایند واشنگتن از هزینه ای که صرف ناتو می کند، خواهد کاست.

اورزولا فان در لاین، وزیر دفاع آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «جهان، آمریکایی درگیر در مسائل جهانی می خواهد که مسئولیت پذیر باشد. ما اروپایی ها قدردان اذعان آمریکا به دو مسئله امنیت و آزادی در قاره خود هستیم…ما به نقش فعال و بیشتر اروپا متعهد هستیم و از همین رهگذر به یک همکاری امنیتی متعادل و منصفانه در دو سوی اقیانوس اطلس.»

خانم فان در لاین به نوبه خود هشدار آمریکا را با هشدار پاسخ داد و گفت که «دوستانمان در آمریکا باید به خوبی بدانند که لحن آنان درباره اروپا و ناتو تاثیری مستقیم بر انسجام قاره ما دارد و یک اتحادیه اروپای قدرتمند به نفع آمریکاست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دفاع آمریکا: همکاری نظامی با روسیه فعلا در دستور کار نیست

هشدار وزیر دفاع آمریکا به ناتو درباره پشتیبانی مالی

هشدار جیمز ماتیس به اعضای ناتو؛ حمایت آمریکا در قبال افزایش بودجه دفاعی اعضا