دو عضو دیگر دولت احمدی‌نژاد هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند

دو عضو دیگر دولت احمدی‌نژاد هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که روز شنبه ۳۰ بهمن ماه حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد اعلام کاندیداتوری برای دور آینده انتخابات ریاست جمهوری کرده بود، روز یکشنبه نیز دوتن دیگر از وزرای دولت آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان کاندیدای انتخابات معرفی شدند.

به گزارش «انتخاب»، سخنگوی «جبهه یکتا» روز یکشنبه رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان کاندیدا برای انتخابات ۹۶ معرفی کرد. جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) تشکلی سیاسی است که برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس آن را تشکیل داده‌اند. این جبهه ۲۵ خرداد ۱۴۹۴ اعلام موجودیت کرد.

رستم قاسمی، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء و وزیر نفت در دولت دهم محمود احمدی‌نژاد بود. حمید رضا حاجی بابایی نیز نماینده پیشین مجلس و وزیر آموزش و پرورش دولت دهم بود.


از راست: مسعود زریبافان، رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی

در همین حال امیررضا واعظ‌ آشتیانی، سخنگوی جبهه یاران انقلاب نیز به خبرگزاری ایلنا گفته است که این تشکل چهار نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی در نظر گرفته که یکی از آنها مسعود زریبافان، معاون احمدی‌نژاد است. وی گفت: «مصادیق مورد بررسی جبهه یاران در حال حاضر ۴ نفر هستند که به جز زریبافان افراد دیگری از تشکل‌های مجموعه اصولگرایی هستند.» «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» یک تشکل سیاسی است که در ۵ دی ۱۳۹۵ تاسیس شد.

روز گذشته حمید بقایی معاون محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران با انتشار بیانیه‌ای نامزدی خود را برای شركت در انتخابات رياست جمهوری ایران اعلام کرد. آقای بقایی در سال ۱۳۹۴ بازداشت شد و چندین ماه را در زندان گذراند.

نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در حالی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم اعلام می‌کنند که دو هفته قبل آقای احمدی‌نژاد در بیانیه‌ای رسما اعلام کرده بود که در انتخابات آتی از هیچ فرد و یا جناح و نهادی حمایت نخواهد کرد. احمدی‌نژاد، خود از ورود به انتخابات ریاست جمهوری توسط رهبر ایران نهی شده است. دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: حمید بقایی پس از اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری: رقیب روحانی هستم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود