آغاز عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در غرب موصل

آغاز عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در غرب موصل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای ارتش عراق از آغاز عملیات علیه داعش در مناطق غربی موصل خبر دادند.

آگهی

نیروهای ارتش عراق از آغاز عملیات علیه داعش در مناطق غربی موصل خبر دادند.

پیش تر هواپیماهای عراقی هزاران برگه اطلاع رسانی بر سر شهر ریختند که در آن به ساکنان این نواحی نسبت به آغاز حمله قریب الوقوع هشدار داده بودند.

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با هدف بازپس گرفتن کامل موصل این عملیات را آغاز کرده اند.

مقام های سازمان ملل متحد خواستار الویت دادن به حفاظت از جان غیرنظامیان ساکن در غرب موصل شده اند. این سازمان تخمین می زند که بیش از ۶۵۰ هزار غیرنظامی در بخش های غربی موصل که در کنترل داعش است، ساکن باشند.

به گفته لیز گراند، هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد برای عراق انجام این عملیات می تواند آواره شدن بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان نواحی غربی موصل را در پی داشته باشد.

ژوئل میلمن، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت می گوید: «به نظر می رسد یکی از سخت ترین درگیری ها پیش رو باشد. می دانیم که برای برخی از مردم ترک موصل بسیار مشکل بوده است. با شکسته شدن پل های میان بخش های مختلف شهر در جریان درگیری ها خروج از شهر مشکل شده است. پنج پل وجود داشت و به نظر می رسد هیچ یک باقی نمانده و همه تخریب شده اند. مشکلات بسیاری وجود دارد که مردم را دچار یاس و ناامیدی کرده است. مردم در شرایطی هستند که واقعا نیاز به کمک دارند اما نمی توانند از شهر خارج شوند.»

نبرد برای بازپس گیری موصل به عنوان بزرگترین پایگاه داعش در عراق از اکتبر سال گذشته آغاز شد. بخش شرقی این شهر در ابتدای سال جاری میلادی بازپس گرفته شد اما بخش غربی آن همچنان در کنترل داعش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است

بغداد: حملات آمریکا دولت ما را به سمت پایان دادن به ماموریت آمریکا‌یی‌ها در خاک عراق سوق می‌دهد