شمار مظنونان در پرونده قتل کیم جونگ نام افزایش یافت

شمار مظنونان در پرونده قتل کیم جونگ نام افزایش یافت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تحقیقات در مالزی برای شناسایی عاملان و علت قتل کیم جونگ نام، برادر بزرگتر و ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنان ادامه دارد.

آگهی

تحقیقات در مالزی برای شناسایی عاملان و علت قتل کیم جونگ نام، برادر بزرگتر و ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنان ادامه دارد.

جسد او در سردخانه بیمارستانی در کوالالامپور، پایتخت مالزی است.

پلیس بین الملل (اینترپل)، در این پرونده با پلیس مالزی همکاری دارد و تا کنون مظنونانی از کشورهای مختلف شناسایی شده اند. پلیس ۴ نفر را (یک زن ویتنامی، یک مالزیایی، یک زن اهل اندونزی و یک تبعه کره شمالی) در رابطه با این پرونده بازداشت کرده است.

پلیس همچنین اعلام کرد که ۴ مظنون دیگر را شناسایی کرده و در تعقیب آنهاست؛ چهار تبعه کره شمالی که دقیقا در روز وقوع این حادثه یعنی ۱۳ فوریه مالزی را ترک کرده اند.

تحقیقات درباره دو مظنون ناشناس دیگر نیز ادامه دارد و اطلاعات پلیس درباره آنها صرفا محدود به تصاویری از دوربین های مدار بسته ای می شود که پیشتر در شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» پخش شده است.

برادر ناتنی رهبر کره شمالی و منتقد او، دوشنبه گذشته در فرودگاه بین المللی کوالالامپور و هنگامی که قصد سفر به ماکائو را داشت، از سوی یک زن با اسپری سمی مورد حمله قرار گرفت و درنهایت در راه بیمارستان جان باخت.

علت مرگ هنوز نامشخص است و پلیس در انتظار نتیجه گزارش سم شناسی است و باید برای دریافت این نتیجه دو هفته منتظر بماند.

جسد کیم جونگ نام نیز باید توسط یکی از اعضای خانواده او شناسایی شود. بر این اساس پلیس مالزی از خانواده او خواست در تحقیقات مربوط به این پرونده، از جمله شناسایی فیزیکی و پاتولوژیک جسد همکاری کنند. پلیس روز یکشنبه اعلام کرد که در این مدت اعضای خانواده هیچ مشارکتی در این پرونده نداشته اند.

معاون پلیس روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت: «نزدیکان او، برادرها، خواهرها، همسر و دختران او باید شهادت دهند. تا کنون هیچ کس جلو نیامده و خواهان دریافت جسد نشده است.»

بسیاری از جمله مقامات کره جنوبی معتقدند که دولت کره شمالی در این ماجرا نقش داشته است، بویژه آنکه رهبر این کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی، پاکسازی وسیع منتقدان، در سطوح بالای حاکمیت و در میان خویشاوندان را آغاز کرده است.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که پیونگ یانگ به کالبد شکافی جسد در مالزی به شدت اعتراض کرده و خواهان انتقال جسد به کره شمالی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مظنون به قتل برادر رهبر کره شمالی فکر کرده کارش دوربین مخفی است

جسد کیم جونگ نام به شرط تشخیص هویت به کره شمالی فرستاده می شود

نشست اضطراری شورای امنیت ملی کرۀ جنوبی در پی مرگ کیم جونگ نام