ماموران گواتمالایی قایق فعالان سقط جنین هلندی را توقیف کردند

ماموران گواتمالایی قایق فعالان سقط جنین هلندی را توقیف کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماموران در بندر سن خوزۀ گواتمالا روز پنجشنبه فعالان هلندی مدافع سقط جنین را که با قایقی وارد آب های این کشور شد بودند از ادامه فعالیت بازداشتند و قایق حامل قرص های ضدبارداری آنان را توقیف…

آگهی

ماموران در بندر سن خوزۀ گواتمالا روز پنجشنبه فعالان هلندی مدافع سقط جنین را که با قایقی وارد آب های این کشور شد بودند از ادامه فعالیت بازداشتند و قایق حامل قرص های ضدبارداری آنان را توقیف کردند.

سقط جنین در گواتمالا به جز برای نجات جان مادر غیرقانونی است.

کتزرالی سرزو، زنی که برای قانونی شدن حق سقط جنین در گواتمالا فعالیت می کند می گوید: «آنها فکر کرده اند که فرصت خوبی است تا برای اولین بار به امریکای لاتین بیایند تا با ترویج جرم زدایی از سقط جنین از قانونی شدن آن به عنوان یک حق انسانی برای زنان دفاع کنند.»

فعالان هلندی موسوم به «زنان بر امواج» می گویند پیش تر سفرهای مشابهی به کشورهای ایرلند، لهستان، پرتغال، اسپانیا و مراکش داشته اند.

اما یک زن گواتمالایی، از فعالان مخالف سقط جنین، در مخالفت با فعالیت فعالان هلندی و خطاب به آنان گفت:«سقط جنین گناه است. چرا به هلند نمی روید و بچه ها را در آنجا نمی کشید؟ به هلند بازگردید. چرا گواتمالا؟ خداوند در گواتمالا به اندازۀ کافی ما را مورد خشم و غضب و کیفر خود قرار داده است، بیش تر از این نمی خواهیم.»

فعالان موسوم به «زنان بر امواج» برای زنان بارداری که در کشورهای آنان سقط جنین غیرقانونی است در قایق و در ورای آب های سرزمینی آنان و با این استدلال که قوانین این کشورها در آب های بین المللی شامل حال زنان نمی شود، خدمات مربوط به سقط جنین را ارائه می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش شکاف جنسیتی اشتغال در اتحادیه اروپا؛ جذب زنان در بازار کار کدام کشورها بیشتر شده است؟

«تبعیض جنسیتی»؛ شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار به دستیار پیشین او محکوم شد

چرا کار زنان فرانسوی از روز دوشنبه تا پایان سال در عمل رایگان محسوب می‌شود؟