اعتراضات ضد مهاجرتی در آفریقای جنوبی به خشونت گرایید

اعتراضات ضد مهاجرتی در آفریقای جنوبی به خشونت گرایید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها نفر روز جمعه در پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی با شرکت در یک راهپیمایی در مسیر وزارت کشور مخالفت خود را با حضور مهاجران در کشور نشان دادند.

آگهی

صدها نفر روز جمعه در پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی با شرکت در یک راهپیمایی در مسیر وزارت کشور مخالفت خود را با حضور مهاجران در کشور نشان دادند. برخی از آنها با خود سلاح های سرد از جمله لوله و چوب دستی همراه داشتند.

نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به ماشین های آب پاش، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی متوسل شدند.

همزمان تجمع دیگری توسط مهاجران در اعتراض به خشونت های اخیر در جریان بود و پلیس در تلاش برای جلوگیری از بروز درگیری میان دو گروه معترض.

ساکنان شهر نگران از دست رفتن فرصت های شغلی هستند و سختی شرایط زندگی را ناشی از حضور مهاجران می دانند. یکی از معترضان گفت: «قرار بود در اینجا برای آنها اردوگاهی ساخته شود. اما نه همینطوری. مهاجران همه جا هستند. آینده بچه های ما چه می شود.»

خشم و کین توزی نسبت به مهاجران در آفریقای جنوبی گاهی خود را در خشونت های مرگبار علیه آنها نشان می دهد. ساکنان شهر مهاجران را به خرید و فروش مواد مخدر و روسپیگری متهم می کنند. پیشتر آنها به چند ساختمان که گفته می شود محل فحشا بوده حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

یکی از مهاجران که در این تجمع حضور داشت گفت: «ما نمی جنگیم. ما برای جنگ اینجا نیامده ایم. اما برای دفاع از داشته هایمان آماده ایم.»

با این که ژاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی روز جمعه خشونت ها میان شهروندان و مهاجران را محکوم کرده اما به نظر نمی رسد که تنش میان این آنها کاهش یابد. بویژه که این کشور پنجاه میلیون نفری که ده درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهد با نرخ بالای بیکاری یعنی بیش از ۲۵ درصد روبروست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمایت آفریقای جنوبی از فلسطینی‌ها چگونه با پرونده نسل‌کشی در این کشور عجین شده است؟

«مردم» در یکی از خشن‌ترین شهرک‌های آفریقای جنوبی هفت جوان را زنده‌زنده سوزاندند

دونده المپیک یک دهه پس از قتل دوست دخترش حکم آزادی مشروط گرفت