خطرناکترین عملیات آزادسازی موصل؛ ارتش عراق با داعش در غرب دجله می جنگد

خطرناکترین عملیات آزادسازی موصل؛ ارتش عراق با داعش در غرب دجله می جنگد
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش عراق با تصرف شرق شهر موصل و اخیرا فرودگاه این شهر وارد خطرناکترین مرحله از عملیات آزادسازی موصل از کنترل داعش شده است؛ بیرون راندن داعشی ها از نیمه غربی شهر در غرب رود…

آگهی

ارتش عراق با تصرف شرق شهر موصل و اخیرا فرودگاه این شهر وارد خطرناکترین مرحله از عملیات آزادسازی موصل از کنترل داعش شده است؛ بیرون راندن داعشی ها از نیمه غربی شهر در غرب رود دجله.

شمار جنگ افزارها و جنگجویان دو طرف در نبرد موصل نامتوازن و نابرابر است؛ ده ها هزار ارتشی و داوطلب عراقی در برابر حدود ۶ هزار داعشی.

آنچه آخرین و سخت ترین مرحله از عملیات آزادسازی موصل را برای ارتش عراق دشوارتر می کند سنگر گرفتن داعشی ها در میان مردم عادی شهر است.

یکی از ساکنان موصل می گوید:«داعشی ها ماه ها از ما به عنوان سپری انسانی استفاده و مجبورمان کردند تا با خانواده های خود در خط مقدم بمانیم. مجبور شدیم همه چیزمان را پشت سر رها کنیم و بگریزیم.»

نیروهای عراقی اکنون در حال پاکسازی محله های «المامون، المنصور، تل الریان و تل الرمان» هستند و ساکنان این محلات را از گذرگاهی امن به پشت جبهه منتقل می کنند.

تک تیراندازها، عاملان انتحاری، خوردوهای بمبگذاری شده، تله های انفجاری و تونل های مخفی داعش بخشی از دشواری های پیش روی ارتش عراق است.

نیروهای داعش حدود دو سال پیش در عملیاتی برق آسا توانستند موصل مرکز استان نینوی، دومین شهر بزرگ عراق را با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت و بانک ها و منابع مالی آن به کنترل خود در آورند.

موصل شهری است که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه دولت اسلامی، داعش، در آن ادعای خلافت کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته است تا ماه آوریل، حدود یک ماه دیگر، داعش از شهر موصل بیرون رانده خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

آمریکا یک بندر موقت در سواحل غزه را برای افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه ایجاد می‌کند