فرانتکس: مداخلۀ سازمانهای غیردولتی شناسایی قاچاقچیان را دشوار می کند

فرانتکس: مداخلۀ سازمانهای غیردولتی شناسایی قاچاقچیان را دشوار می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان حفاظت از مرزهای بیرونی اتحادیۀ اروپا موسوم به فرانتکس با تکرار این موضوع که عملیات نجات مهاجران از سواحل لیبی موجب تشویق قاچاقچیان شده است، به انتقاد از سازمان های غیر دولتی فعال در این زمینه…

آگهی

سازمان حفاظت از مرزهای بیرونی اتحادیۀ اروپا موسوم به فرانتکس با تکرار این موضوع که عملیات نجات مهاجران از سواحل لیبی موجب تشویق قاچاقچیان شده است، به انتقاد از سازمان های غیر دولتی فعال در این زمینه پرداخت.

فابریس لوجری، رئیس فرانتکس با اشاره به این موضوع در گفت و گویی با روزنامۀ دای ولت آلمان، عنوان کرده است برخی از سازمان های غیردولتی که برای نجات مهاجران قایق به مدیترانه فرستاده اند با گارد ساحلی و کشتی های فرانتکس همکاری نمی کنند.

وی در این گفت و گو با بیان اینکه مداخلۀ قایق های این سازمان ها، شناسایی شبکه های قاچاق انسان و تعقیب آنها را با مشکل مواجه می کند، تاکید کرده است قاچاقچیان با اطمینان از اینکه قایق های این سازمان ها مهاجران را از دریا می گیرند روز به روز مهاجران بیشتری را بدون آب و غذا در مدیترانه رها می کنند.

فرانتکس در گزارشی که در ماه دسامبر منتشر کرده بود، از احتمال وجود تبانی بین برخی از سازمان های غیردولتی و شبکه هایی قاچاق مهاجران خبر داده بود. در این گزارش فرانتکس با نام بردن از قایق های خصوصی متعلق به این سازمان های غیردولتی بعنوان «تاکسی دریایی» تاکید کرده بود برخی از این قایق ها با توافق قبلی مهاجران را از دریا نجات می دهند تا وارد اروپا کنند.

سازمان پزشکان بدون مرز در واکنش به این ادعای فرانتکس، این اتهامات را خطرناک خوانده بود.

اوایل هفتۀ جاری نیز فرانتکس از مشارکت کم دیگر کشورهای اروپایی در عملیات برگرداندن مهاجران غیرقانونی به کشورهای مبدا و محافظت از مرزهای بیرونی اتحادیۀ اروپا سخن گفته بود. به گفتۀ مسئولان این سازمان اروپایی، فرانسه کمتر از آلمان و ایتالیا در عملیات سازماندهی شده توسط فرانتکس برای برگرداندن مهاجرانی که بطور غیرقانونی وارد مرزهای آبی اروپا شده اند مشارکت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نظر شهروندان سوئیسی درباره مرزبانی اروپایی، نتفلیکس و اهدا عضو چه بود؟

محافظه‌کاران آلمان متعهد شدند که در برابر دیدگاه جریان راست‌افراطی در مورد مهاجرت بایستند

محدودیت‌های جدید دولت آلمان در قبال پناهجویان؛ آیا «فرهنگ استقبال» مرکل به تاریخ می‌پیوندد؟