در حاشیه خبرها: شهرداری مجوز ساختمان داد، ۲۳ میلیارد عوارض گرفت، سپس تخریب کرد

در حاشیه خبرها: شهرداری مجوز ساختمان داد، ۲۳ میلیارد عوارض گرفت، سپس تخریب کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش خبرگزاری ایلنا، روز یکشنبه گذشته طبقه هفتم پاساژ علاءالدین و ۹۹ باب مغازه این طبقه توسط پیمانکار شهرداری به طور کامل تخریب شد. عملیات تخریب طبقه هفتم این مجتمع از هجدهم آبان سال جاری با صدور حکم دادستانی و رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب طبقه اضافی(غیرمجاز) پاساژ آغاز شد.

این در حالی است که طبق اسناد، خود شهرداری مجوز ساخت طبقه هفتم این بنا را به مالکان آن داده و بابت آن هم ۲۳میلیارد تومان به عنوان عوارضی دریافت کرده است. مالکان این پاساژ می گویند برای اضافه کردن این طبقه هم مجوز شهرداری و هم مجوز سازمان نظام مهندسی را کسب کرده بودیم و همچنین بابت آن ۲۳ میلیارد تومان عوارضی به حساب شهرداری وایز کردیم که اسناد آن هم موجود است.

بنا به همین گزارش مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از ساختمان علاءالدین درباره پرداخت ۲۳ میلیارد عوارضی طبقه هفتم این ساختمان از سوی مالکان به شهرداری مدعی شده که «معلوم نیست این پول‌ها برای چه بوده و به طور قطع برای ساختن این طبقات نبوده است.» حال اینکه اسنادی در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفته که نشان می دهد، ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده بابت عوارضی طبقه هفتم پاساژ علاءالدین بوده است.

مالکان این بنا می گویند اگر اضافه کردن این طبقه تخلف محسوب می شود چرا شهرداری با صدور مجوز ساخت آن موافقت کرد و امروز چند ده ساختمان با شرایط علاءالدین در تهران وجود دارد که شهرداری هیچ حساسیتی نسبت به آنها نشان نداده است.

سالانه ۶۰۰ هزار فارغ‌التحصیل به جمع بیکاران ایران اضافه می شود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران، دوشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری، مهمترین چالش کشور را بیکاری دانست و گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی کار در جامعه اضافه می‌شود که عمده آنها افراد فارغ التحصیل جامعه هستند اما اقتصاد ایران در بهترین حالت توانایی جذب ۶۰۰ هزار متقاضی کار را دارد.

به گزارش سایت الف، معاون رپیس جمهور در این برنامه همچنین از مجلس شورا و برنامه ششم نیز به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت دولت قبول کرد تا با مجلس در تدوین برنامه ششم توسعه همکاری کند اما لایحه‌ای را که دولت با ۳۴ ماده به مجلس فرستاد، مجلس با ۱۴۰ ماده به دولت برگرداند.

اما محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در گفت و گو با تسنیم، در واکنش به انتقاد جهانگیری گفت این اولین بار بود که دولت به جای ارائه برنامه به مجلس، لایحه ای داد که شامل احکامی کلی بود. برنامه ای از سوی دولت به مجلس ارائه نشد.

شورای نگهبان: افزایش ۶۰ درصدی حقوق مدیران؛ حذف مرخصی دو هفته‌ای پدران

به گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در نشست خبری سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه، با توجه به ایراد شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم، سقف حقوق مدیران ۶۰ درصد بالاتر از سقف حقوق مصوب در لایحه برنامه تعیین شد.

همچنین برای رفع ایرادهای شورای نگهبان، مرخصی دو هفته‌ای پدرانی که تازه صاحب فرزند می شوند حذف شده است. جزئیات مربوط به ایرادهای شورای نگهبان اعلام نشده است. بر اساس یک اصلاحیه دیگر بر مصوبه مجلس، بانوانی که می خواهند با ۲۰ سال خدمت بازنشسته شوند باید دارای حداقل ۵۰ سال سن باشند.

دانشگاه تهران در جمع ۵۰ موسسه فنی‌مهندسی برتر جهان

خبرگزاری ایسنا گزارش داد که دانشگاه تهران در سال ۲۰۱۶ میلادی جایگاه ۴۸ جهانی و رتبه نخست ملی را در حوزه فنی مهندسی در رتبه‌بندی شانگهای کسب کرده است.

نظام رتبه‌بندی حوزه‌ای «شانگهای» مؤسسه‌های پیشرو دنیا را در پنج حوزه ریاضیات و علوم طبیعی، مهندسی/فناوری و علوم رایانه، علوم زیستی و کشاورزی، پزشکی بالینی و داروسازی و علوم اجتماعی بر پایه ۶ سنجه کمی ارزیابی می‌کند.

پس از دانشگاه تهران دانشگاه «صنعتی امیرکبیر» در جایگاه دوم ملی و ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهان قرار گرفته است.

آگهی

احمد علم الهدی: وزیر دولت در منزل سفیر سوئد با حضور زنان سربرهنه قرارداد می‌نویسد!

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان گفت: ما باید بدانیم مقاومت مرزشناس و مرز پذیر نیست. وزیر جمهوری اسلامی در منزل سفیر سوئد در حضور زنان سربرهنه و آرایش کرده در مجلس مختلط می‌نشیند و آنجا قرارداد می‌نویسد و وقتی ما اعتراض می‌کنیم می‌گویند باید با جهان تعامل کنیم. آیا کشورهای جهان فقط سوئد و آمریکا هستند و دیگر کشورها به ویژه کشورهای مقاومت جزء جهان به حساب نمی‌آیند؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند