هشدار سازمان ملل در مورد سوء استفاده از کودکان و زنان پناهجو

هشدار سازمان ملل در مورد سوء استفاده از کودکان و زنان پناهجو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره سوء استفاده جنسی، تجاوز و خشونت سیستماتیک علیه کودکان و زنان پناهجویی که از آفریقا راهی اروپا می شوند، هشدار داد.

آگهی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره سوء استفاده جنسی، تجاوز و خشونت سیستماتیک علیه کودکان و زنان پناهجویی که از آفریقا راهی اروپا می شوند، هشدار داد.

در گزارشی که یونیسف روز سه شنبه منتشر کرد هشدار داده شده که از سپتامبر گذشته صدها هزار پناهجو در لیبی در مراکز غیربهداشتی که بیشتر شبیه اردوگاههای کار اجباری و زندان های موقت هستند نگهداری و با آنها بد رفتاری شده است.

یک پناهجوی نوجوان در یک مرکز نگهداری پناهجویان در لیبی می گوید: «سفر من به لیبی خیلی خطرناک و وحشتناک بود. برخی ار افراد در راه فوت کردند. تنها لطف خدا مرا زنده نگه داشت. من در بیابان بیمار شدم چرا که نه آب و نه غذا، هیچ چیز نبود. اینطوری به اینجا رسیدم. برای کار پیدا کردن چند بار دستگیر شدم. پلیس ما را آزار و اذیت می کند. آنها به اتاق های ما می آیند و ما را کتک می زنند و تنبیه می کنند. آنها طوری با ما رفتار می کنند گویی برده هستیم.»

درصد قابل توجهی از این کودکان که خود را به اروپا می رسانند تنها و بدون خانواده هستند و خطر آن وجود دارد که طعمه فحشا و گروه های تبهکار شوند. آنها به شدت آسیب پذیر و در معرض خطر هستند.

مصاحبه با بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان و زنان گویای آن است که نیمی از آنها یا مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا در طول سفر خود چندین بار مورد آزار جنسی و خشونت قرار گرفته اند که دختران در این میان آسیب پذیرتر هستند.

گروه های مسلحی که کنترل این بازداشتگاها را بویژه در هرج و مرج حاکم بر لیبی در دست دارند در همکاری با باندهای بزهکار و قاچاقچیان از کودکان و زنان سوء استفاده جنسی کرده اند.

قاچاقچیان معمولا از هر نفر برای رساندنشان به قایق های غیر استاندارد در سواحل لیبی هزار دلار دریافت می کنند.

«افشان خان» مدیر منطقه ای و هماهنگ کننده ویژه امور پناهندگان سازمان ملل در ژنو می گوید: «برای بسیاری از این کودکان تنها چیزی که برای عرضه دارند بدنهایشان است و این تنها چیزی است که آنها در خیابان عرضه می کنند، مترصد تا از این راه غذا یا کارت تلفنی بدست آورند و در خیابان بودن تنها راه ارتباط با دیگر کودکان است. به نظر من آنچه ما در حال خلقش هستیم یک فاجعه انسانی است که تا نسل آینده ادامه خواهد داشت. زیرا همین که کودکان به خیابان ها رفتند و خیابان زندگیشان شد، بسیار دشوار است که آنها را از خیابان بیرون بکشیم.»

به گزارش یونیسف بیش از ۲۵۰ هزار نفر در اردوگاههای موقت لیبی رنج می کشند و سازمان ملل خواستار اقدامی فوری و اجرای طرحی برای تضمین امنیت کودکان مهاجر شده است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که در سال گذشته میلادی ۱۸۱ هزار پناهجو از لیبی خود را به ایتالیا رسانده اند. ۴۵۰۰ نفر در همین دوره زمانی غرق شده اند که ۷۰۰ تن از آنها کودک بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است

دانشمندان رمز و راز یکی از بزرگ‌ترین تلماسه‌های کره زمین را کشف کردند‌

شرکت فرانسوی توتال از بازنگری آمایش سرزمینی در پروژه‌های بحث‌برانگیز در اوگاندا و تانزانیا خبر داد