یکی دیگر از قربانیان آزار جنسی کشیش ها کمیسیون محافظت از کودکان را ترک کرد

یکی دیگر از قربانیان آزار جنسی کشیش ها کمیسیون محافظت از کودکان را ترک کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماری کالین، یکی از اعضای کمیسیون محافظت از کودکان و مقابله با آزار جنسی توسط کشیش ها در اعتراض به عدم همکاری در واتیکان، این کمیسیون را ترک کرد.

آگهی

ماری کالین، یکی از اعضای کمیسیون محافظت از کودکان و مقابله با آزار جنسی توسط کشیش ها در اعتراض به عدم همکاری در واتیکان، این کمیسیون را ترک کرد.

ماری کولین که ایرلندی است و خود نیز در سن ۱۳ سالگی قربانی کودک آزاری بوده است، برخی از افراد پرنفوذ واتیکان را متهم می کند که مانع انجام وظایف این کمیسیون و همکاری با آن می شوند.

این کمیسیون در سال ۲۰۱۴ و به دستور پاپ فرانچسکو برای مقابله با معضل آزار جنسی کودکان توسط کشیش ها و افراد مرتبط با کلیساها تشکیل شده است.

ماری کولین در گفت و گوی خود با رسانه ها در این باره می گوید : «هنوز مردانی در مرکز کلیسای رم و نهادهای اجرای این کلیسا وجود دارند که دیگر ملاحظات خود را نسبت به وظایف کمیسیون محافظت از کودکان در اولویت قرار می دهند.»

وی نام فرد خاصی را اعلام نکرده اما در برخی از رسانه های ایتالیایی از رئیس مجمع دکترین ایمان واتیکان سخن گفته اند.

پیش از این نیز دو عضو دیگر این کمیسیون که آنها نیز از میان قربانیان آزار جنسی کشیش ها بودند، این کمیسیون را ترک کرده اند. با خروج ماری کولین از این کمیسیون از این به بعد تنها نمایندگان واتیکان در این جمع حضور دارند و قربانیان کودک آزاری دیگر نماینده ای در این کمیسیون ندارند.

جاشوآ مک الوی، خبرنگار نشریۀ اخبار کاتولیک معتقد است عدم حضور نمایندگان قربانیان در این کمیسیون اعتبار آن را زیر سئوال می برد. وی می گوید : « درست در زمانی که این کمیسیون باید نظر خود را در مورد آزار جنسی و سوءاستفاده از کودکان اعلام کند، هیچ کدام از قربانیان این آزارها در آن حاضر نیستند. بسیاری می گویند سخت است که بتوان اعتبار نظر این کمیسیون را در مورد سوءاستفاده کشیش ها باور کرد در حالیکه قربانیان این آزارها کمیسیون را ترک کرده اند.»

همزمان، برخی از رسانه ها نیز از احتمال بخشش تعدادی از کلیساهای گناهکار از سوی کلیسا خبر داده اند که از آنجمله می توان به احتمال لغو رای خلع لباس یک کشیش ایتالیایی توسط پاپ اشاره کرد. این کشیش توسط دادگاهی در ایتالیا به زندان محکوم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عذرخواهی کلیسای کاتولیک آلمان برای سوء استفاده جنسی کشیشان از هزاران کودک

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟