مرکل خطاب به دولت ترکیه: استقلال روزنامه نگاران باید حفظ شود

مرکل خطاب به دولت ترکیه: استقلال روزنامه نگاران باید حفظ شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دنیز یوسل، خبرنگار اعزامی روزنامه دی ولت آلمان بیشتر از سه هفته است که در پی موج دستگیریهای گسترده روزنامه نگاران در ترکیه بازداشت شده است و در اولین نامه از زندان می گوید دست کم زندان بسیار راحت تر ا

آگهی

دنیز یوسل، خبرنگار اعزامی روزنامه دی ولت آلمان بیشتر از سه هفته است که در پی موج دستگیریهای گسترده روزنامه نگاران در ترکیه بازداشت شده است و در اولین نامه از زندان می گوید دست کم زندان بسیار راحت تر از بازداشتگاه موقت پلیس است. او به اتهام اقدامهای تروریستی مانند ۴۵ هزار زندانی سیاسی دیگر که پس از کودتا بازداشت شده اند محکوم و زندانی شده است. بازداشت او موجی از اعتراضات را میان روزنامه نگاران و سیاستمداران آلمانی برانگیخته است. تا حدی که صدراعظم آلمان هم در این باره واکنش نشان داد و گفت: ««استقلال روزنامه نگاران باید حفظ شود. روزنامه نگاران باید قادر باشند آزادانه کارشان را انجام دهند. به همین دلیل هم برای آزادی دنیز یوسل مبارزه می کنند. دنیز یوسلی که در ترکیه در زندان است.»

این سخنان می تواند دوباره رابطه دیپلماتیک بین دو کشور را به چالش بکشد چرا که آلمان مقصد دوم ترکهای مهاجر است. تا این حد که کمپین تبلیغاتی مقامات ترک برای اصلاحات قانون اساسی در آلمان هم ادامه دارد و نخست وزیر ترکیه هفته گذشته در آلمان برای این رفراندوم در مقابل دهها هزار نفر سخنرانی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بروکسل میزبان نمایشگاهی درجهت حمایت از آزادی بیان و گزارشگران مستقل

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟