سخنگوی قوه قضائیه ایران: پرونده بقایی مفتوح است، ارتباطی با جن‌گیر ندارم

سخنگوی قوه قضائیه ایران: پرونده بقایی مفتوح است، ارتباطی با جن‌گیر ندارم
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه در یک نشست خبری اعلام کرد که پرونده حمیدرضا بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد که اخیرا کاندیدای ریاست جمهوری شده در قوه قضائیه مفتوح است.

به گزارش خبرگزاری میزان، نزدیک به قوه قضائیه، آقای محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت پرونده حمید رضا بقایی گفت: «از آنجایی که حکم قطعی در مورد این افراد صادر نشده ما معذوریت قانونی داریم، اما پرونده مفتوح است و تصمیم و حکم نهایی صادر نشده است.»

وی افزود: «تشخیص صلاحیت از ناحیه شورای نگهبان یا هیات‌های اجرایی، الزاما به داشتن یا نداشتن پرونده نیست و قانون وظیفه را مشخص کرده است. ممکن است کسی دارای پرونده‌ای باشد و معذلک صلاحیت داشته باشد و یا بر عکس این مساله نیز ممکن است اتفاق بیفتد. بنابر این، این دو بحث جداست، لیکن در قانون نیز پیش‌بینی شده که بعضی محکومیت‌ها موجب رد صلاحیت می‌شود.


حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد

روز شنبه ۳۰ بهمن ماه حمیدرضا بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران با انتشار بیانیه‌ای نامزدی خود را برای شركت در انتخابات رياست جمهوری ایران که اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود، اعلام کرد. آقای بقایی در سال ۱۳۹۴ بازداشت شد و چندین ماه را در زندان گذراند.

دیگر مطالبی که توسط سخنگوی قوه قضائیه ایران مطرح شد

درباره پرونده احمد منتظری: این مسئله مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است و از جزئیات آن مطلع نیستم، اما طبق آنچه که شنیدم یکی از مراجع قم وساطت کردند و آن آقا تعهد داده و فعلا بیرون است.

درباره پرونده یاسین رامین فرزند محمد علی رامین: «ی.ر» با قرار وثیقه بعد از ۵ ماه آزاد شد. پس از بررسی‌های به عمل آمده قرار این فرد تخفیف پیدا کرد و در هفته اخیر با قرار وثیقه آزاد شد و تا زمان رسیدگی در دادگاه آزاد است.

دستگیری یک فرد به اتهام جاسوسی در تیم هسته‌ای ایران که تابعیت دو گانه دارد: در این رابطه فردی تحت تعقیب قرار گرفته است و برای او قرار صادر شده است و دادگاه باید در این رابطه رسیدگی کند.

وضعیت پرونده حادثه پلاسکو: از آخرین جزئیات آن اطلاعی ندارم و هیات مورد نظر در حال رسیدگی است.

هزینه‌های اضافی دولت روحانی در سفر به کرج از جمله هزینه‌کرد ۵۰۰ هزار تومان برای خرید خمیردندان و مسواک: بازرسی در این خصوص ورود نکرده است و من هم از طریق رسانه‌ها و سایت‌ها این موضوع را شنیده‌ام که مسئولان ۵۰۰ میلیون تومان صرف ناهار و غیره کرده‌اند و بعید می‌دانم دستگاه قضایی به این مساله ورود کرده باشد.

بازداشت یک دو تابعیتی: اخیرا یک دو تابعیتی دارای تابعیت ایران و آمریکا دستگیر شده است که متاسفانه سر خیلی از ایرانی‌ها کلاه گذاشته و بیش از ۱۰ میلیارد تومان از آنها گرفته است.

رابطه با جن‌گیر: جوسازی‌ها از جمله درباره ارتباط بنده با جن‌گیری [به نام عباس غفاری] باهدف جلوگیری از مقابله دستگاه قضا با مفسدین است. بنده اصلا با این جن‌گیر ارتباط ندارم. فقط اسم وی را شنیده‌ام و از زمانی که مطرح شد وی بازداشت شده، نام او را شنیده‌ام و اگر او را ببینم، نمی‌شناسم و حتی قیافه او را هم ندیده‌ام و اعتقادی نیز به این کارها ندارم.

چرا بعضی از احکام قضایی به صورت عربی نگارش می‌شود: هیچ موردی سراغ ندارم که دادنامه‌ای به زبان غیر فارسی نوشته شده باشد. البته ممکن است در رای از عبارتی استفاده شود؛ اما معنایش این نیست که از خط فارسی استفاده نشده است.

آخرین وضعیت حمله متهمان به سفارت عربستان: متهمان بیش از ۲۰ نفر بودند که سه نفر از آنها تبرئه شدند و مواردی هم که در دادسرای ویژه روحانیت بود حکم شش نفرشان قطعی شد و در زندان هستند.

دلیل تمدید مرخصی مهدی هاشمی: فعلا که وی در زندان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری دوره‌های آموزش جن‌گیری توسط کلیسای واتیکان

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد