ترامپ از کنگره خواست در مورد شنود تلفن هایش تحقیق کند

ترامپ از کنگره خواست در مورد شنود تلفن هایش تحقیق کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کاخ سفید روز یکشنبه از کنگرۀ آمریکا خواست در مورد اینکه آیا باراک اوباما گفت و گوهای تلفنی دونالد ترامپ را در طول کارزار انتخاباتی بویژه پس از مطرح شدن ارتباط با روسیه شنود می کرده یا نه، تحقیق…

آگهی

کاخ سفید روز یکشنبه از کنگرۀ آمریکا خواست در مورد اینکه آیا باراک اوباما گفت و گوهای تلفنی دونالد ترامپ را در طول کارزار انتخاباتی بویژه پس از مطرح شدن ارتباط با روسیه شنود می کرده یا نه، تحقیق کند.

رئیس جمهوری آمریکا بر روی صفحۀ توییتر خود، با بیان اینکه اوباما آدم “مریض و بدی” است، مدعی شده است که دولت قبلی این کشور مکالمات وی را در برج ترامپ که محل کار و سکونت وی در طول کارزار انتخاباتی بوده، شنود می کرده است. وی این اقدام را «مک کارتیسم» خوانده و آن را با واترگیت مقایسه کرده است.

How low has President Obama gone to tapp my phones during the very sacred election process. This is Nixon/Watergate. Bad (or sick) guy!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 4 mars 2017

سخنگوی کاخ سفید نیز در سلسله توییت هایی اعلام کرده است تا زمان مشخص شدن نتیجۀ تحقیقات توسط کنگره، دونالد ترامپ و کاخ سفید در این مورد دیگر اظهار نظری نخواهند کرد.

جیمز کلپر، رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا نیز در گفت و گو با رسانه های آمریکا این ادعای رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد و گفت : «من دیگر نمی توانم به طور رسمی اظهار نظر کنم اما بعنوان بخشی از سازمان امنیت ملی که برای مدتی بر فعالیت آن نظارت داشتم هیچ شنود تلفنی علیه رئیس جمهوری در زمان کارزار انتخاباتی اش وجود نداشته است.»

ساعاتی پس از درخواست از کنگره برای تحقیقات توسط کاخ سفید، جیمز کومی، رئیس اف بی آی نیز ادعای شنود مکالمات دونالد ترامپ را رد کرده است. وی از وزارت دادگستری آمریکا خواسته است با صدور بیانیه ای این ادعای دونالد ترامپ را که به گفتۀ وی اشتباه بزرگی است، اصلاح کند.

سخنگوی باراک اوباما نیز این اتهامات را رد و تاکید کرده رئیس جمهوری سابق آمریکا هرگز مکالمات تلفنی دونالد ترامپ را شنود نکرده است.

ادعای شنود تلفنی در حالی از سوی رئیس جمهوری آمریکا مطرح می شود که به تازگی کمیته ای متشکل از دموکرات ها و جمهوریخواهان در کنگرۀ آمریکا برای تحقیقات دربارۀ نقش روسیه در انتخابات آمریکا به توافق رسیده اند.

دموکرات ها دونالد ترامپ را به گرایش به روسیه متهم می کنند. به تازگی نیز، مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ به دلیل ارتباط با سفیر روسیه در آمریکا و دادن قول هایی برای کاستن از تحریم ها علیه روسیه مجبور به استعفا شد. کاخ سفید پس از استعفای وی اعلام کرد در جریان گفت و گوهای مایکل فلین و سفیر روسیه نبوده است.

در پی این ادعا، روسای حزب دموکرات بویژه در کنگرۀ آمریکا خواستار ارائۀ شواهد در این رابطه شده اند اما تاکنون هیچ مدرکی دربارۀ شنود تلفنی از سوی کاخ سفید ارائه نشده است.

برخی از اعضای جمهوریخواه نظیر سناتور مارکو روبیو نیز به این ادعای دونالد ترامپ با دیدۀ تردید نگریسته و در مصاحبه ای با رسانه ها گفته است «مطمئن نیستم ترامپ در مورد چه چیزی حرف می زند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد