کنگره آمریکا درباره تغییرات در قانون بیمه خدمات درمانی «اوباماکر» تصمیم می گیرد

کنگره آمریکا درباره تغییرات در قانون بیمه خدمات درمانی «اوباماکر» تصمیم می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنگره آمریکا بررسی طرح تغییرات در قانون بیمه خدمات درمانی اوباما (موسوم به اوباماکر) را آغاز کرد.

آگهی

کنگره آمریکا بررسی طرح تغییرات در قانون بیمه خدمات درمانی اوباما (موسوم به اوباماکر) را آغاز کرد.

طرح پیشنهادی دونالد ترامپ در صورت تصویب جایگزین قانونی خواهد شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۰، زمانی که غلبه با دموکرات ها بود به تصویب رساند و از مهمترین دستاوردهای او محسوب می شود.

جمهوریخواهان که در حال حاضر قدرت را در کاخ سفید و کنگره در اختیار دارند از سال های گذشته عزم خود را جزم کرده اند تا اصلاحات دموکراتیک صورت گرفته در نظام بیمه خدمات درمانی را لغو کنند. با این حال آنها بر سر چگونگی پیش بردن این تصمیم و طرح جایگزین اختلافاتی دارند.

Republicans unveil Obamacare replacement bill that would scrap individual mandate https://t.co/kYnv0dynmxpic.twitter.com/eO3Qby0vks

— NBC News (@NBCNews) 7 mars 2017

سنای آمریکا دو ماه پیش نخستین گام را برای لغو «اوباماکر» برداشت و طرح لغو این برنامه را به تصویب رساند.

دونالد ترامپ هفته گذشته طی نطقی در کنگره اعلام کرده بود که نظام بیمه خدمات درمانی ایجاد شده توسط اوباما با توجه به هزینه های بالای آن در حال سقوط است.

House just introduced the bill to #RepealAndReplace#Obamacare. Time to end this nightmare. https://t.co/z4A27JwaXX

— President Trump (@POTUS) 7 mars 2017

در همین حال، جناح محافظه کار از تخصیص دو تا چهارده هزار دلار تخفیف مالیاتی برای کمک به آمریکایی هایی که حق بیمه خدمات درمانی را می پردازند خبر داده است.

گرگ والدن، نماینده جمهوریخواه در کنگره در این باره گفت: «ما تلاش می کنیم در قانون بیمه تغییراتی ایجاد کنیم تا مشتریان بر اساس استطاعت خود قدرت انتخاب داشته باشند. در این زمینه اقشار کم درآمد را از طریق تخفیف های مالیاتی حمایت می کنیم تا بنا به استطاعتشان بتوانند به بیمه خدمات درمانی مقرون به صرف دسترسی داشته باشند.»

این در حالی است که طرح جایگزین برای آنهایی که از خرید بیمه خدمات درمانی امتناع می ورزند مجازاتی درنظر گرفته است.

منتقدان بر این باورند که طرح مذکور به نفع شرکت های بیمه است و نه بیماران. لاری لویت، تحلیلگر حوزه درمان و سلامت در این باره گفت: «اقشار کم درآمد از جمله ۲۰ میلیون نفری که تحت پوشش بیمه مقرون به صرفه (اوباما) هستند از این لایحه آسیب می بینند. اقشار کم درآمد برای دسترسی به بیمه، حمایت مالی کمتری خواهند داشت. کاهش بودجه خدمات درمانی، دولت را در تخصیص مزایا به آنها با مشکل روبرو می کند.»

جدا از دموکرات ها که آشکارا مخالف اصلاحات در قانون بیمه خدمات درمانی اوباما هستند. شماری از اعضای برجسته جمهوریخواه از جمله راندل پاول هم رضایت چندانی از لایحه پیشنهادی ترامپ ندارند چرا که آن را به اندازه کافی جدی و بُرنده نمی بینند که به لغو کامل قانون بیمه خدمات درمانی اوباما بیانجامد.

با این همه لایحه پیشنهادی ترامپ، دو دستاورد عمده اوباما را حفظ می کند. نخست اینکه فرزندان تا ۲۶ سالگی می توانند تحت پوشش بیمه والدین خود باشند و دوم ممنوعیت تبعیض حق برخورداری از بیمه برای بیماران بر اساس سابقه پزشکی ادامه خواهد داشت.

بحث و نظر درباره طرح جایگزین روز سه شنبه در کنگره آغاز شد و نتیجه گیری در مورد آن احتمالا چند ماهی طول خواهد کشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواست طرح خدمات درمانی اوباماکر را باطل کند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟