کشف گور دسته جمعی کودکان در ایرلند؛ تحقیقات به دیگر صومعه ها گسترش می یابد

کشف گور دسته جمعی کودکان در ایرلند؛ تحقیقات به دیگر صومعه ها گسترش می یابد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی کشف بقایای اسکلت نزدیک به ۸۰۰ کودک در زیرزمین اقامتگاهی متعلق به کلیسا، دولت ایرلند اعلام کرده است دامنۀ تحقیقات خود را به تمامی صومعه ها و اقامتگاه مادران مجرد و یتیم خانه های متعلق به کلیسا طی

آگهی

در پی کشف بقایای اسکلت نزدیک به ۸۰۰ کودک در زیرزمین اقامتگاهی متعلق به کلیسا، دولت ایرلند اعلام کرده است دامنۀ تحقیقات خود را به تمامی صومعه ها و اقامتگاه مادران مجرد و یتیم خانه های متعلق به کلیسا طی دهه های گذشته گسترش خواهد داد.

این گور دسته جمعی در زیرزمین یتیم خانه و اقامتگاهی در شهر تیوم کشف شده و طبق اعلام دولت جمهوری ایرلند، این کودکان در بیش از ۲۰ اتاقک و محفظه در زیرزمین ساختمانی دفن شده اند که تا دهۀ ۶۰ میلادی محل اقامت راهبان و مادران مجرد و کودکان یتیم بوده و به کلیسا تعلق داشته است.

اندا کنی، نخست وزیر جمهوری ایرلند در بارۀ آغاز این تحقیقات گفت: «این اتفاق در زمان خیلی قدیمی اتفاق نیافتاده است بلکه در زمان ما بوقوع پیوسته است. ضرورت دارد که به سرعت، به شکلی موثر و با حساسیت زیاد این تحقیقات را انجام بدهیم. آنچه که در اینجا اتفاق افتاده وضعیت وحشتناکی است بویژه برای آنهایی که با [کودکان و] نزدیکانشان به این شکل رفتار شده است.»

طبق گفتۀ کمیسیون تحقیقات، این بررسی ها در مورد حداقل ۱۷ اقامتگاه دیگر که در همان زمان به کلیسای کاتولیک تعلق داشته است، صورت خواهد گرفت.

این تحقیقات از سال ۲۰۱۴ و پس از آن آغاز شد که یک تاریخ شناس محلی از احتمال دفن تعداد زیادی کودک گمنام در این محل خبر داد. در پی این تحقیقات، عکسبرداری و حفاری در محوطۀ این اقامتگاه از نوامبر سال ۲۰۱۶ آغاز شده و اکنون منجر به کشف بخش زیرزمینی این اقامتگاه متعلق به کلیسا شده است که اسکلت های این کودکان در آنجا قرار داده شده اند.

به گفتۀ کاترین کورلس که یک تاریخ شناس آماتور است، این کودکان که عمدتا خارج از ازدواج بدنیا آمده بوده اند یا سرپرستی نداشتند، در فاصلۀ سالهای ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۱ در اثر کوتاهی و گرسنگی جان باخته و در زیرزمین این اقامتگاه بدون گواهی فوت و ثبت مرگ دفن شده اند.

به گفتۀ این تاریخ شناس، ۷۹۶ کودک در فاصلۀ این سالها مفقود شده اند در حالیکه تنها برای دو کودک گواهی فوت صادر شده و ۷۹۴ کودک دیگر بدون هیچ نشانی ناپدید شده اند. کاترین کورلس می گوید هدفش کشف هویت این کودکان و دفن انسانی آنهاست و تا قرار دادن سنگ قبر بر گور این کودکان که بی گناه از بین رفته اند، به تحقیقات خود ادامه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش ناتمام گورهای دسته جمعی دیکتاتوری فرانکو در اسپانیا

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد