تظاهرات کشاورزان یونانی با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد

تظاهرات کشاورزان یونانی با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تظاهرات گروهی از کشاورزان یونانی در برابر وزارت کشاورزی در آتن که در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت این کشور برگزار شد، با درگیری آنها با پلیس ضد شورش به خشونت کشیده…

آگهی

تظاهرات گروهی از کشاورزان یونانی در برابر وزارت کشاورزی در آتن که در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت این کشور برگزار شد، با درگیری آنها با پلیس ضد شورش به خشونت کشیده شد.

این کشاورزان که اکثر آنها اهل جزیره کرت در جنوب یونان بودند، به افزایش مالیات بر درآمد و همچنین حق عضویت خود در صندوق بیمه های اجتماعی اعتراض کردند.

مانولیس اورفانوداکیس، رئیس یک انجمن محلی کشاورزان در جزیره کرت می گوید: «در یک کلام فاجعه بار است. نمی توانیم چیزی تولید کنیم. هزینه تولید به طرز مضحکی بالا است. نمی توانیم محصولاتی قابل رقابت در بازار و قابل تهیه برای مصرف کنندگان تولید کنیم.»

یانیس کلیرونومو، یک کشاورز اهل کرت می گوید: «باید طرح اصلاح نظام مالیاتی و بازنشستگی را تغییر دهند تا انگیزه های لازم به بخش کشاورزی داده شود و ما بتوانیم کار کنیم. البته آنها نمی خواهند ما کار کنیم، می خواهند ما را نابود کنند و از اروپا بیرون بیندازند.»

تظاهرات کشاورزان پس از آن به خشونت گرائید که مسئولان ارشد وزارت کشاورزی از ملاقات با آنها سر باز زدند. معترضان به سوی ماموران و خودروهای پلیس سنگ پرتاب کردند. آنها خواستار لغو قوانین ریاضتی جدیدی هستند که دولت یونان سال گذشته تحت فشار اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول (به عنوان وام دهندگان به یونان) به اجرا گذاشت.

Clashes at farmers' priest outside Agriculture Ministry in Athens.#Greecepic.twitter.com/bajtMz9vcI

— Savvas Karmaniolas (@savvaskarma) March 8, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید