خیرت ویلدرز: باید قرآن را مثل «نبرد من» ممنوع کرد

خیرت ویلدرز: باید قرآن را مثل «نبرد من» ممنوع کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جیمز فرنی، خبرنگار یورونیوز از خیرت ویلدرز، نامزد حزب آزادی هلند، جریان راست گرای افراطی این کشور پرسید که کدام بخش از قرآن را دوست دارد؟ خیرت ویلدرز در پاسخ گفت: «اگر واقعا قرآن را مطالعه کنید، متوج

آگهی

جیمز فرنی، خبرنگار یورونیوز از خیرت ویلدرز، نامزد حزب آزادی هلند، جریان راست گرای افراطی این کشور پرسید که کدام بخش از قرآن را دوست دارد؟

خیرت ویلدرز در پاسخ گفت: «اگر واقعا قرآن را مطالعه کنید، متوجه اختلاف جدی میان پیامبر اسلام در مکه و مدینه خواهید شد. برخی از آیات که در آغاز زندگی پیامبر و قرآن می توانستند زیبا باشند در پایان قرآن تغییر داده شدند. قسمت آخر زندگی پیامبر اسلام، نسبت به تمام چیزهایی که اسلامی نیستند، بسیار خشونت آمیز و سختگیرانه است.»

آقای ویلدرز که در سال ۲۰۰۸ فیلم «فتنه» را با نگاهی به شدت انتقادی علیه اسلام کارگردانی کرده، افزود: «برای مثال میزان یهودستیزی در قرآن در مقایسه با کتاب نبرد من [هیتلر] بیشتر است؛ کتابی که بیانگر یک ایدئولوژی توتالیتر (تمامیت خواه) و خشونت بار دیگر است.»

نامزد حزب راست افراطی هلند برای کسب مقام نخست وزیری در پایان گفت: «ترجیح می دهم همانطور که در هلند کتاب نبرد من را ممنوع کردیم، قرآنی هم در میان نباشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برنامه راست افراطی دانمارک برای برگزاری تظاهرات ضد اسلامی جدید در سوئد

چرا سازمان اطلاعات هلند بعد از جنگ جهانی دوم از یهودیان جاسوسی می‌کرد؟

اروپا را به هراس انداخت اما چرا فقیرترین محله روتردام هلند از پیروزی ویلدرس خوشحال است؟