انفجار در اردبیل هفت کشته برجای گذاشت

انفجار در اردبیل هفت کشته برجای گذاشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هفت نفر بر اثر انفجار مواد محترقه دست‌ساز در اردبیل جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه ایران (میزان) این انفجار شامگاه جمعه ۲۰ اسفند در یک منزل مسکونی رخ داده و ساختمان را کاملا ویران کرده است. ۵ پسر نوجوان، یک خانم ۴۰ ساله و یک مرد ۳۹ ساله در این حادثه جان باختند و ۸ تن دیگر زخمی شدند. جان‌باختگان از اعضای خانواده مالک منزل مسکونی و مهمانان بودند.

به گزارش رسان‌های محلی به نقل از مقام‌های انتظامی و قضایی اردبیل، زیرزمین این خانه محل انبار مواد محترقه دست‌ساز، از جمله اکلیل سرنج بوده است.

ناصر عتباتی، دادستان این شهر درباره منشا این سانحه مرگبار گفت: «پسر خانواده در حال آماده سازی مواد محترقه دست ساز بوده که بر اثر حرارت وارده، انفجار شدید رخ می‌دهد.» وقوع انفجار باعث تخریب زیرزمین و ریزش ساختمان می‌شود.

خبر این حادثه بازتاب نسبتا گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.

Seven dead as #Iran teen botches homemade #fireworks for #Nowruz festival https://t.co/lHp6sQn2ta#PersianNewYea#Ardebil#Zoroastrian

— Ahram Online (@ahramonline) March 11, 2017

انفجار در اردبیل نخستین حادثه مرگبار از این دست در آستانه برگزاری مراسم چهارشنبه‌ سوری امسال در ایران است. پیشتر شماری از کاربران فضای مجازی با به راه‌انداختن کمپین‌های اینترنتی و با یادآوری حادثه پلاسکو، از شهروندان ایرانی خواسته بودند تا در مراسم امسال از استفاده از مواد محترقه خطرناک خودداری کنند.

#پلاسکو#چهارشنبه_سوری .نه به مواد منفجره. pic.twitter.com/wZMuyHZOB5

— Newsha (@newsha_m) March 10, 2017

سال گذشته، دست‌کم سه نفر در جریان برگزاری این جشن و روزهای منتهی به آن جان خود را از دست دادند و ۲۵۰۰ تن دیگر هم مصدوم یا معلول شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

گزارش‌ها از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در غرب استان تهران