سد اروپا در برابر ترکیه

سد اروپا در برابر ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عدم اجازه به فرود هواپیمای مولود چاووش اوغلو در فرودگاه روتردام، روابط میان ترکیه و هلند را بحرانی کرده است.

آگهی

عدم اجازه به فرود هواپیمای مولود چاووش اوغلو در فرودگاه روتردام، روابط میان ترکیه و هلند را بحرانی کرده است.

در پی سخنان رجب طیب اردوغان درباره تحریم دولت هلند، روز شنبه تنش در روابط میان این دو کشور دوباره اوج گرفت.

وقتی خبرنگاران از نخست وزیر هلند پرسیدند: آقای اردوغان امروز در واکنشی تند، هلندی ها را از نسل نازی ها و فاشیستها خواند، واکنش شما به این سخنان چیست؟ مارک روته در پاسخ گفت: «به یقین ابلهانه است. متوجهم که خشمگین اند. اما یقینا این حرفها زیاده روی است. ما تلاش می کنیم روابطمان را با ترکیه تا حد امکان خوب و استوار نگه داریم، در چند سده اخیر پیوندهای خوبی داشته ایم، اما قطعا امروز، روز خوبی برای روابط ترکیه و هلند نبود.»

پس از آنکه دولت هلند اجازه ورود وزیر امور خارجه ترکیه را به این کشور نداد، رئیس جمهوری ترکیه در جریان دیداری در استانبول، به سختی در برابر دولت هلند موضگیری کرد و گفت: «ما بدون تردید بعد از روز ۱۶ آوریل تحریمهای خودمان را علیه آنها به جریان می اندازیم. آنها خیلی بزدل هستند. آنها از نسل نازی و فاشیستها هستند.»

در روزهای اخیر، این دومین بار است که راه مولود چاووش اغلو برای ملاقات با ترک تباران اروپا سد می شود. وزیر امور خارجه ترکیه می خواست برای جلب حمایت ترک تباران اروپا از رفراندوم پیشنهادی اردوغان در روتردام سخنرانی کند. اما پس از آنکه شهردار این شهر از تخصیص یک میدان برای این سخنرانی خودداری کرد، چاووش اغلو گفت در ساختمان کنسولگری ترکیه در این شهر سخنرانی خواهد نمود و دولت هلند را به تحریم تهدید کرد. واکنش هلندی ها به این تهدید، ندادن اجازه فرود به هواپیمای وی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هلند با فرود هواپیمای وزیر خارجه ترکیه در خاک این کشور مخالفت کرد

دو سوم اعضای ناتو موافق انتخاب مارک روته هلندی به عنوان دبیرکل جدید هستند

انتخابات هلند؛ چه کسی پس از ۱۳ سال جانشین مارک روته خواهد شد؟