رئیس مجلس ایران: رفیق آقای روحانی هستم ولی در انتخابات بنای دخالت ندارم

رئیس مجلس ایران: رفیق آقای روحانی هستم ولی در انتخابات بنای دخالت ندارم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه و در نشست خبری پایانی خود در سال ۱۳۹۵ به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

آقای لاریجانی در پاسخ به پرسشی درباره ساز و کار انتخاباتی اصولگرایان و سکوت سیاسی خود او و چهره‌هایی مانند ناطق نوری و ولایتی تاکید کرد: «اولویت ما این مسائل نیست و افراد دیگری به آن می پردازند. به عنوان رئیس قوه مقننه مصلحت نمی بینم به این مسائل ورود کنم. البته برای تشکیل این جبهه خبری هم ندادند که تشکر هم می کنم و اگر خبر می دادند هم نمی رسیدم.»

او در مورد حمایت از روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: «رفیق آقای روحانی هستم ولی در انتخابات بنای دخالت ندارم و به مصلحت قوه مقننه نمی دانم. ممکن است بگویید علی لاریجانی غیر از رئیس مجلس است ولی این دو ممزوج شده اند و من در کل به مصلحت نمی دانم.»

رئیس مجلس در بخش پرسش های مربوط به عملکرد دولت آقای روحانی به ویژه در زمینه اقتصاد، از عملکرد دولت دفاع کرد و گفت که نمره عملکرد اقتصادی دولت از متوسط بالاتر است.

او همچنین در مورد آنچه اقتصاد مقاومتی نامیده می شود و بنا به پرسش یک خبرنگار عملکرد دولت و مجلس در این زمینه مورد انتقاد رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته یادآور شد که «ستاد اقتصاد مقاومتی دولت گام های خوبی را آغاز کرده و پروژه های مهمی در این زمینه در حال فعالیت است اما چند سال مستمرا باید در این زمینه اقدام شود و برخی بخش های دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده اند برخی کارخانه ها فعال شده و تحرک هایی برای خروج از رکود دیده می شود و هنوز جای کار دارد.»

آقای لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه اقتصادی دولت روحانی تاکید کرد: «در ارزیابی عملکرد دولت باید قائل به تفکیک باشیم. در برخی زمینه ها مانند کشاورزی، بهداشت، نفت و سیاست خارجی با توجه به سابقه طولانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت دارند و بر موضوعات تسلط دارند خوب اقدام شده و ستاد اقتصادی دولت در آینده باید هماهنگ تر باشد و نگاه پخته تری داشته باشد.»

بحث اقتصاد مقاومتی و نارضایتی رهبر جمهوری اسلامی از عملکرد دولت در این زمینه، طی روزهای گذشته در رسانه های مخالف دولت روحانی بازتاب وسیعی داشته که به نظر می رسد به فضای انتخاباتی کشور نیز مربوط است.

روز دوشنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رپیس جمهوری نیز به این مسئله اشاره کرد و با بیان اینکه «بهترین رابطه بین رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری وجود دارد» گفت: «وقتی می شنوم که کسی در جایی می گوید دولت یا رئیس جمهور در مقابل فلان مطلب رهبری ایستادگی کرده و یا انجام نداده واقعا به عنوان یک انسان غصه دار می شوم که چرا چنین حرف هایی گفته می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد