مجله اسکی: کرافت صدرنشین جدید اسکی پرش

مجله اسکی: کرافت صدرنشین جدید اسکی پرش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به مجله هفتگی اسکی خوش آمدید.

آگهی

به مجله هفتگی اسکی خوش آمدید. برنامه این هفته را با اسکی پرش و دور تازه دوئل میان استفن کرافت و آندریاس ولینگر آغاز می کنیم. این دو اسکی باز اتریشی و آلمانی همانند رقابت های قهرمانی جهان در لاختی فنلاند، در اسلو نیز رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتند.

اوجگیری کرافت در پایان فصل
پایان رقابت در اسلو همانند لاختی با برتری استفن کرافت همراه بود. او که در فنلاند عناوین قهرمانی جهان را در مسابقات پرش پیست های کوچک و بزرگ از آن خود کرده بود، در نروژ ابتدا روز شنبه به همراه تیم اتریش به مقام نخست رسید و سپس روز یکشنبه مسابقه انفرادی را فتح کرد. کرافت، مدافع دو عنوان قهرمانی جهان با انجام پرش هایی به طول ۱۳۰ و ۱۳۲ متر بر سکوی نخست مسابقه ایستاد و به لطف این پیروزی جای کمیل استوخ لهستانی را در صدر جدول کلی مسابقات جام جهانی اسکی پرش به اشغال خود درآورد. استوخ در این مسابقه بیست و دوم شد.

کرافت اینک با ۲۶۷.۵ امتیاز، صدرنشین جدید مسابقات فصل است. آندریاس ولینگر آلمانی که در لاختی دو مدال نقره کسب کرده بود با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به کرافت در مکان دوم جدول کلی جای گرفته است. او در اسلو با دو پرش ۱۳۳.۳ و ۱۲۷ متری پس از کرافت جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. مکان سوم نیز به مارکوس آیزنبیشلر، دیگر اسکی باز آلمانی تعلق گرفت.

بر روی قله
میکائیلا شیفرین روز دوشنبه تولد ۲۲ سالگی اش را جشن می گیرد. این اسکی باز آمریکایی از آندسته افرادی نیست که به رقبایش کادو بدهد. او با انجام دبل در “اسکوا والی” این مسئله را به خوبی ثابت کرد.

میکائیلا شیفرین دور جدید درخشش خود را از روز جمعه آغاز کرد. او بر روی یکی از دشوارترین پیست های مسابقات فصل موفق شد با ۷ صدم ثانیه اختلاف بالاتر از فدریکا برینیونه ایتالیایی بر سکوی نخست مسابقه مارپیچ بزرگ کالیفرنیا بایستد. تسا ورله فرانسوی، صدرنشین جدول کلی مسابقات مارپیچ بزرگ که بخت نخست دریافت گوی بلورین این ماده به حساب می رود با ۸۶ صدم ثانیه اختلاف در مکان سوم قرار گرفت. شیفرین در صورت تصاحب مکان اول و یا دوم مسابقه اسپن و ناکامی ورله می تواند گوی بلورین را از چنگ رقیب فرانسوی اش درآورد.

پیست “اسکوا والی” که برای نخستین بار پس از سال ۱۹۶۹ از رقابت های جام جهانی اسکی میزبانی می کرد، روز شنبه نیز شاهد هنرنمایی شیفرین بود. این اسکی باز آمریکایی که از بخت زیادی برای تصاحب گوی بزرگ قهرمانی برخوردار است با ثبت بهترین رکورد زمانی بالاتر از سارکا استراشوا، اسکی باز اسلواک در مکان نخست ایستاد و برای چهارمین بار گوی بلورین این ماده از رقابت های جام جهانی اسکی را از آن خود کرد. او اکنون با ۳۷۸ امتیاز بالاتر از ایلکا اشتوهتس اسلوونیایی، پدیده رقابت های فصل اسکی آلپاین، در صدر جدول کلی قرار دارد.

نگاهی به گذشته
آخرین مسابقات فصل اسکی در ماده های سرعت، سوپر جی، اسلالوم و رقابت های تیمی از روز چهارشنبه آغاز می شود. فینال مسابقات در اسپن کلُرادو برگزار می شود که برای فیل ماور بسیار خاطره انگیر است.

فیل ماور، نخستین اسکی باز آمریکایی فاتح جام جهانی، دوبار در مسابقه مارپیچ بزرگ اسپن به پیروزی رسید. یکبار در سال ۱۹۸۱ و بار دوم در سال ۱۹۸۳ که به ترتیب با ۳۴ صدم و ۶ دهم ثانیه بالاتر از مارک ژیراردلی لوکزامبورگی و اینگمار استنمارک سوئدی مکان نخست را از آن خود کرد. برادر دوقلوی استیو ماور که در رقابت های قهرمانی جهان اسکی آلپاین نیز بر سکوی نخست ایستاده بود به واسطه پیروزی هایش در کلُرادو موفق شد برای سومین بار متوالی گوی بزرگ بلورین جام جهانی را تصاحب کند. او یکسال پس از آن نیز مدال طلای مسابقات اسکی مارپیچ در بازیهای المیپک سارایوو را به کلکسیون افتخاراتش افزود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

بعد از تهدید فیفا، نروژ از ایده تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منصرف شد

پایان مسابقات جهانی کوهنوردی با اسکی در سوئیس با معرفی تیم های برگزیده