عفو یک زندانی زن توسط رئیس جمهوری روسیه

عفو یک زندانی زن توسط رئیس جمهوری روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک شهروند روسی که به هشت سال زندان محکوم شده بود روز یکشنبه و پس از عفو شدن توسط رئیس جمهوری این کشور آزاد شد.

آگهی

یک شهروند روسی که به هشت سال زندان محکوم شده بود روز یکشنبه و پس از عفو شدن توسط رئیس جمهوری این کشور آزاد شد. این شهروند روسی که یک زن ۴۶ ساله است، در ژانویۀ سال ۲۰۱۵ و به دلیل ارسال یک پیامک مبنی بر حرکت تانک های روسی به سمت گرجستان بازداشت و به هشت سال زندان محکوم شده بود.

اوکسانا سواستیتی که پیامک مذکور را در سال ۲۰۰۸ و در آغاز تنش نظامی میان روسیه و گرجستان ارسال کرده بود پس از دستگیری توسط سرویس های اطلاعاتی روسیه در دادگاه به اتهام خیانت محاکمه شده بود.

کرملین روز هفتم مارس اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور، برای نشان دادن ارزش انساندوستی دستور آزادی اوکسانا سواستیتی را صادر کرده است.

سرویس های اطلاعاتی روسیه می گویند گیرندۀ این پیامک و عکسی که این شهروند روسی از تجهیزات نظامی گرفته بود، یک جاسوس اهل گرجستان بوده اما اوکسانا سواستیتی می گوید از شغل دوستش در گرجستان اطلاعی نداشته است.

وکلای مدافع وی می گویند قدردان رئیس جمهوری روسیه هستند اما خواهان لغو کامل حکم محکومیت اوکسانا سواستیتی شده اند. قرار است دیوان عالی روسیه روز پانزدهم مارس در مورد لغو این حکم نظر خود را صادر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد

محدودیت «عجیب» برای هنرمندان در چچن؛ آهنگ‌های خیلی تند و خیلی کند نسازید

قزاقستان و روسیه در چنگال «بدترین» سیل ۸۰ سال اخیر؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام شد