حداقل دستمزد کارگران برای سال جدید ۹۳۰ هزار تومان

حداقل دستمزد کارگران برای سال جدید ۹۳۰ هزار تومان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال ۱۳۹۶ با افزایش ۱۱۸ هزار تومانی نسبت به سال جاری، ۹۳۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی کار در جلسه بامداد روز چهارشنبه خود با افزایش ۱۴.۵ درصدی حداقل حقوق موافقت کردند. این شورا در مورد مواردی چون بن خواربار و حق مسکن به توافق جدیدی دست نیافت و مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار با عنوان مزایای رفاهی و انگیزشی موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار، بدون تغییر ماهیانه ۱۱۰ هزارتومان و حق مسکن نیز کماکان ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

حداقل دستمزد ۹۳۰ هزار تومانی برای سال ۱۳۹۶ در حالی تعیین شد که علی خدایی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار پیش از این حداقل مزد کارگران را بین دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد کرده بود.

با اینکه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار خواستار افزایش بیشتر حداقل دستمزد بودند، نمایندگان کارفرمایان می گویند این دولت است که وظایف خود را در این زمینه انجام نمی دهد. جمال رازقی جهرمی عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان می گوید: «بر اساس آمار بانک مرکزی ۳۳ درصد سبد هزینه معیشت کارگران را هزینه‌های مسکن، شش درصد هزینه‌های تحصیل و آموزش و ۶.۵ درصد را هزینه‌های درمان تشکیل می‌دهد اما برابر قانون تامین این حداقل‌ها بر عهده دولت است و وظیفه کارفرما نیست.»

رازقی جهرمی گفته است که دولت خود را از حل موضوع دستمزد کارگران کنار کشیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صندوق بین المللی پول: نظام بانکی ایران نیاز به اصلاحات اضطراری دارد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد