کاخ سفید همزمان با «ام اس ان بی سی» اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ را منتشر کرد

کاخ سفید همزمان با «ام اس ان بی سی» اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ را منتشر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کاخ سفید همزمان با انتشار اظهارنامۀ مالیاتی دونالد ترامپ برای سال ۲۰۰۵، در بیانیه ای نسبت به اقدام خبرنگار شبکۀ تلویزیونی «ام اس ان بی سی» در انتشار بخشی از اظهارنامۀ مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری

آگهی

کاخ سفید همزمان با انتشار اظهارنامۀ مالیاتی دونالد ترامپ برای سال ۲۰۰۵، در بیانیه ای نسبت به اقدام خبرنگار شبکۀ تلویزیونی «ام اس ان بی سی» در انتشار بخشی از اظهارنامۀ مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

انتشار این اظهارنامۀ مالیاتی از سوی کاخ سفید سه شنبه شب و دقایقی پیش از انتشار جزئیات دو صفحه از برگه های اظهانامۀ مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توسط این شبکه تلویزیونی صورت گرفت.

خبرنگار «ام اس ان بی سی» در طول روز در توییتر خود خبر نشان دادن اظهارنامۀ مالیاتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۵ را در برنامۀ خبری سه شنبه شب اعلام کرده بود. به گزارش این خبرنگار، برگۀ مالیاتی مذکور توسط افراد ناشناس به صندوق پستی دیوید کای جانسون، نویسندۀ کتابی در مورد رئیس جمهوری آمریکا و برندۀ جایزۀ پولیتزر انداخته شده بود.

در این بیانیه اقدام راشل مادو خبرنگار این شبکه غیرقانونی عنوان شده در حالیکه در آمریکا کسانیکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوند اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر می کنند، امری که دونالد ترامپ از آن تاکنون خودداری کرده است.

طبق این اظهارنامۀ مالیاتی، دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۵ برای درآمد دست کم ۱۵۰ میلیون دلار ۳۵ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است که این میزان ۲۵ درصد از سود بدست آمده بوده است. به گفتۀ منابع خبری، دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۵ اعلام کرده بود نزدیک به ۹۱۶ میلیون دلار از دست داده و طبق گزارش نیویورک تامیز که این مدارک را افشا کرده بود اعلام این شکست به دونالد ترامپ امکان می داد تا ۱۸ سال مالیات پرداخت نکند.

عدم انتشار اظهارنامه های مالیاتی توسط رئیس جمهوری آمریکا یکی از انتقادهای دموکرات ها در جریان کارزار انتخاباتی این کشور بود. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها که در انتخابات روز هشتم نوامبر شکست خورد در سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۳۱ درصد مالیات بر درآمد پرداخت کرده و از سال ۱۹۷۷ به اینسو اظهارنامه نامه های مالیاتی خانوادۀ کلینتون نیز همه ساله منتشر شده است.

دموکرات ها خواهان انتشار تمامی اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ و روشن شدن علت بهره مندی وی از معافیت مالیاتی شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا تصویب لایحه کاهش مالیات پیروزی بزرگی برای ترامپ است؟

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟