هویت مجسمه کشف شده در مصر اعلام شد

هویت مجسمه کشف شده در مصر اعلام شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر آثار باستانی مصر روز پنجشنبه هویت مجسمه ای را که هفته گذشته در منطقه المطریه کشف شد اعلام کرد.

آگهی

وزیر آثار باستانی مصر روز پنجشنبه هویت مجسمه ای را که هفته گذشته در منطقه المطریه کشف شد اعلام کرد.

به گفته وی این مجسمه مربوط به پسامتیخ اول، اولین فرعون بیست و ششمین دودمان مصر بین سالهای ۶۶۴ تا ۶۱۰ پیش از میلاد مسیح است.

مدیر وزارت آثار باستانی مصر در منطقه المطریه می گوید: «اندازه این مجسمه، ابعاد عظیم معابد مصر باستان را نشان می دهد. ارتفاع مجسمه ۸ متر است، به معنای دیگر دروازه معبد باید حداقل ۱۵ متر ارتفاع داشته باشد بنابراین باید آنجا یک معبد عظیم بوده باشد.»

این مجسمه توسط گروه باستان شناسی آلمانی-مصری کشف شد. در پشت مجسمه، کتیبه نسبتا خوانایی وجود دارد که بر روی آن اسم ۵ فرعون آورده شده است. پیش تر گفته شده بود که این مجسمه مربوط به رامسس دوم و قرن سیزده پیش از میلاد مسیح است.

دیتریش راو، مسئول گروه آلمانی در گفتگو با خبرنگار یورونیوز این کشف را بسیار با اهمیت خواند و در عین حال گفت که اغلب اشیای باستانی که در این محل کشف شده اند توسط قاچاقچیان از کشور خارج و به موزه ها فروخته شده اند.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در مصر می گوید: «بخش بزرگی از تمدن مصر باستان در اعماق زمین خفته، یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخ. چالش همیشگی این است که چگونه اسرار را آشکار کنیم و به راز نمادها پی ببریم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف دو مقبره باستانی جدید در مصر

مجسمه کشف شده متعلق به "رامسس دوم" ترمیم می شود

کشف دیوارنگاره‌های باستانی رنگی در مقبره ۴۳۰۰ ساله در مصر