تلاش کانادا برای حفظ قرارداد تجاری «نفتا»

تلاش کانادا برای حفظ قرارداد تجاری «نفتا»
نگارش از Pooneh Irani
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا فیلییپ شامپاین، وزیر بازرگانی کانادا اعلام کرد که بازبینی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا، امری سه طرفه است و خواستار گفتگوی همزمانِ سه کشور عضو، آمریکا، کانادا و مکزیک…

آگهی

فرانسوا فیلییپ شامپاین، وزیر بازرگانی کانادا اعلام کرد که بازبینی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا، امری سه طرفه است و خواستار گفتگوی همزمانِ سه کشور عضو، آمریکا، کانادا و مکزیک شد.

صحبت های آقای شامپاین که در مکزیکو سیتی به سرمی برد، پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که برای بازبینی نفتا قصد دارد با کانادا و مکزیک جداگانه گفتگو کند.

وزیر بازرگانی کانادا تاکید کرده است که کشورش مصمم به حفظ نفتا است. او به خبرنگاران گفت: «کاخ سفید هنوز در این باره و همچنین درباره زمانبندی در رابطه با بازبینی نفتا اطلاع رسمی به کنگره نداده است. اما نکته مهم این است که همانطور که نخست وزیر ترودو گفتند، ما مایل به نشستن دور یک میز برای گفتگو هستیم. نفتا قراردادی است که حدود دو دهه پیش مذاکره شده و تا کنون حدود دوازده بار اصلاح شده است.»

بیل مورنو، وزیر دارایی کانادا نیز روز گذشته در جریان کنفرانسی در فرانکفورت با اشاره به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی گفت که این قرارداد می تواند تغییر کند.

آقای ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده بازبینی در قراردادهای تجاری آمریکا از جمله نفتا را داده بود تا به گفته او از انتقال مشاغل داخلی آمریکا به کشورهای همسایه، از جمله مکزیک جلوگیری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه کانادا درباره نفتا: هنوز به زمان امضای توافقی خوب نرسیده‌ایم

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد