چهار نماینده مجلس در رابطه با بازداشت های اخیر به روحانی نامه نوشتند

چهار نماینده مجلس در رابطه با بازداشت های اخیر به روحانی نامه نوشتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

چهار نماینده عضو فراکسیون امید در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهور ایران خواستار پاسخگویی وزاری اطلاعات، کشور، ارشاد و دادگستری در رابطه با موج بازداشت های اخیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا که نسخه ای از این نامه را روی وبسایت خود منتشر کرده الیاس حضرتی، بهرام پارسایی، محمد علی وکیلی و عبدالکریم حسین زاده در ارتباط با بازداشت مسئولان چندین کانال تلگرامی و تعدادی از خبرنگاران و فعالین سیاسی اصلاح طالب خواستار شفاف سازی دولت در مورد طی شدن فرایند قانونی چنین اقدامی شده اند.

نگارندگان این نامه با تاکید بر اینکه مشخص نیست چه نهاد یا دستگاهی این افراد را بازداشت کرده و چه منطق و تحلیلی می تواند توجیه گر چنین اقدامی باشد، در آستانه برگزاری انتخابات مهم پیش رو، خواستار توضیح دولت شده اند.

این چهار نماینده در بخش دیگری از نامه خود ضمن تاکید بر حمایت از آزادی اصحاب رسانه، خواستار پایان دادن به این برخوردها و رویکردهای دوگانه در کشور شده اند.

چهار عضو فراکسیون امید در پایان این نامه تاکید کرده اند در صورت حل نشدن مشکل، پس از تعطیلات نوروزی مجلس، وزرای اطلاعات، دادگستری، کشور و ارشاد را برای ارائه توضیحات به صحن مجلس فراخواهند خواند.

در میان روزنامه نگاران و خبرنگارانی که در طی روز های گذشته بازداشت شده اند می توان به نام هایی همچون هنگامه شهیدی، احسان مازندرانی، طاهره ریاحی و زینب کریمیان اشاره کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود