انتقاد محمود صادقی و محمدرضا عارف از بازداشت فعالان رسانه‌ای

انتقاد محمود صادقی و محمدرضا عارف از بازداشت فعالان رسانه‌ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای ایران با ارسال نامه‌ای به محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران از بازداشت ۱۲ مدیر کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت، ابراز نگرانی کرد.

در این نامه که متن آن روز شنبه در صفحه تلگرام آقای صادقی منتشر شد، با استقبال از سخنان اخیر فرمانده سپاه مبنی بر ممنوعیت مطلق دخالت فرماندهان و اعضای سپاه در انتخابات پیش رو، «بازداشت هم‌زمان گروهی از مدیران کانال‌های تلگرامی باگرایش‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت» نگران‌ کننده خوانده شده است.

در روزهای گذشته چندین روزنامه نگار از جمله مراد ثقفی، هنگامه شهیدی، احسان مازندارنی، زینب کریمیان، طاهره ریاحی و چندین مدیر کانال های تلگرامی اصلاح‌طلب بازداشت شده اند.

پیش از این هم الیاس حضرتی، عبدالکریم حسین زاده، بهرام پارسایی و محمدعلی وکیلی چهار نماینده فراکسیون امید در مجلس با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار آزادی روزنامه‌نگاران و مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشتی شدند.

نامه محمود صادقی به فرمانده کل سپاه: بازداشت هم‌زمان مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب و حامیان دولت، موجی از نگرانی در جامعه برانگیخته است pic.twitter.com/AiVLeUlaxb

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) 18 mars 2017

روز شنبه همچنین محمدرضا عارف، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در روزنامه ابتکار، از برخورد با فعالان مطبوعاتی انتقاد کرد. آقای عارف در این یادداشت «نوروزی» با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نوشته است: «متاسفانه برخی برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای، کشور را به مسیر امنیتی‌شدن پیش می‌برد که به هیچ وجه با منافع ملی سازگار نیست، بویژه که در آستانه عید نوروز انتظار می‌رود حتی کسانی که در حبس هستند نیز حداقل با اتخاذ تدابیری در کنار خانواده‌های خود باشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد

ناآرامی‌های پاکستان؛ عمران خان از بازداشت خارج و بار دیگر در دادگاه حاضر شد

زن اسپانیایی بازداشت‌شده در ایران آزاد شد؛ شهروند دیگر این کشور همچنان زندانی است