سازمان حج و زیارت: روادید حجاج الکترونیکی صادر می‌شود

سازمان حج و زیارت: روادید حجاج الکترونیکی صادر می‌شود
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سرپرست سازمان و حج و زیارت ایران از صدور روادید الکترونیکی برای زائران ایرانی در حج سال ۱۳۹۶ خبر داد. وزارت حج عربستان سعودی و سازمان حج و زیارت ایران در روزهای اخیر برای حضور زائران ایرانی در حج سال آتی به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت ایران روز شنبه ۲۸ اسفند ماه با اشاره به توافق صورت گرفته با عربستان گفت: «جو کلی مذاکرات بسیار مثبت بود و در این فضا مطالبات خود را مطرح کردیم و به توافق کلی رسیدیم. بحث صدور روادید نیز یکی از مشکلات جدی ما بود و نهایتا در متن توافقنامه قرار شد روادید به صورت الکترونیکی صادر شود و ما اطلاعات آن را در یک سیستم وارد کرده و به صورت یک برگه به حجاج ارائه خواهیم داد و حجاج با همین برگه می‌توانند به جده بروند.»

سرپرست سازمان #حج و زیارت از صدور روادید الکترونیکی برای حجاج خبر دادhttps://t.co/v1LpS7YeTB#ایران#iranpic.twitter.com/gJjkDtdiYd

— خبرگزاری ایرنا (@irna1313) March 18, 2017

در همین رابطه علی قاضی عسکر،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم روز شنبه ۲۸ اسفند ماه گفت: «طبق تفاهم‌نامه انجام شده بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران ایرانی به سفر حج تمتع ۱۳۹۶ اعزام می‌شوند.»

روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از سال گذشته به دنبال حمله عده‌ای در ایران به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد قطع شد. پس از آن مذاکرات میان دو کشور برای حضور حجاج ایرانی در مراسم حج سال ۱۳۹۵ هم با شکست روبرو شد و ایران سال گذشته در مراسم حج حضور نداشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگوی اختصاصی؛ آیا توافق تهران و ریاض نشانه کاهش وابستگی عربستان به آمریکا است؟

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند