اردوغان بار دیگر مرکل را به استفاده از «راه و روش نازی ها» متهم کرد

اردوغان بار دیگر مرکل را به استفاده از «راه و روش نازی ها» متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را در ارتباط با جلوگیری برلین از سخنرانی وزیران ترکیه در آلمان به استفاده از «راه و روش نازی ها» متهم…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را در ارتباط با جلوگیری برلین از سخنرانی وزیران ترکیه در آلمان به استفاده از «راه و روش نازی ها» متهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با خطاب قرار دادن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با ضمیر دوم شخص مفرد اظهار داشت: «مرکل از آنها [هلندی ها] حمایت می کند. تو از راه و روش نازی ها استفاده می کنی! علیه چه کسی؟ علیه شهروندان و برادران من در آلمان! و بر ضد وزیران من که برادرانم هستند.»

سخنان روز یکشنبه رجب طیب اردوغان در حالی ایراد شد که آنکارا سفیر آلمان را در اعتراض به برگزاری تظاهرات کردهای ترکیه در فرانکفورت که روز شنبه برگزار شد، به وزارت خارجه ترکیه احضار کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنان روز یکشنبه خود همچنین دنیز یوجل، خبرنگار دو تابعیتی بازداشت شده را «مامور تروریست» خواند. دنیز یوجل که دارای تابعیت آلمانی و ترکیه ای است، ماه گذشته به اتهام «تبلیغ برای یک سازمان تروریستی» و «تشویق عمومی به خشونت» در ترکیه بازداشت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: احتمال برپایی گردهمایی جدید موافقان اصلاح قانون اساسی در آلمان وجود دارد

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد