نخستین گروه از سربازان فرانسوی برای پیوستن به نیروهای ناتو به استونی رسیدند

نخستین گروه از سربازان فرانسوی برای پیوستن به نیروهای ناتو به استونی رسیدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هواپیمای حامل بیش از ۵۰ سرباز فرانسوی روز دوشنبه در پایگاه هوایی اماری استونی به زمین نشست تا نخستین گروه از ۳۰۰ سرباز فرانسوی به نیروهای چند ملیتی ناتو به رهبری بریتانیا…

آگهی

هواپیمای حامل بیش از ۵۰ سرباز فرانسوی روز دوشنبه در پایگاه هوایی اماری استونی به زمین نشست تا نخستین گروه از ۳۰۰ سرباز فرانسوی به نیروهای چند ملیتی ناتو به رهبری بریتانیا بپیوندند.

سرهنگ میشل د مسمی، نماینده نیروهای نظامی فرانسه در استونی در این باره گفت: «در بدو امر انتظار داریم که نیروهای ما با ارتش بریتانیا و ارتش استونی به هماهنگی برسند. پس از آن سطح عملکردمان را بهبود می بخشیم.»

پیش از آن بیش از ۲۰۰ سرباز بریتانیایی روز جمعه به استونی رسیدند. تعداد سربازان بریتانیایی به ۸۰۰ نفر خواهد رسید. گردان های چند ملیتی خود را برای عملیاتی در اواسط ماه آوریل آماده می کنند.

در جریان نشست ورشو در ژوئیه گذشته ناتو تصمیم گرفت چهار گردان چند ملیتی در لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی مستقر کند. در پی الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ نگرانی این کشورها از جاه طلبی مسکو تصمیم ناتو را به همراه داشت. این در حالی است که روسیه هر گونه جاه طلبی در زمینه توسعه قلمرو خود را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

پوتین: افراد مسلحی که به سالن کنسرت حمله کردند، می‌خواستند به اوکراین فرار کنند؛ کی‌یف رد کرد