توان دفاعی اروپا در برابر حملات تروریستی جدید

توان دفاعی اروپا در برابر حملات تروریستی جدید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حمله وستمینستر پرسش های جدی را در مورد توانایی کشورهای اروپایی در دفاع از خود در برابر خطر حملات تروریستی مطرح کرده است.

آگهی

حمله وستمینستر پرسش های جدی را در مورد توانایی کشورهای اروپایی در دفاع از خود در برابر خطر حملات تروریستی مطرح کرده است. یورونیوز درباره این موضوع با جاناتان وود، کارشناس مسائل تروریسم گفتگو کرده است:

یورونیوز: آقای وود همانطور که می دانیم گزارشهایی از حمله ای مشابه در آنتورپ بلژیک وجود دارد. جزئیات این حادثه در دست نیست اما قبول دارید که این حملات نشان دهنده آن است که توانایی افراط گرایان در استفاده از بمب و سلاح گرم همانند آنچه در پاریس روی داد محدود شده است؟

جاناتان وود، کارشناس مسائل تروریسم: «این لزوما نشان دهنده پایین آمدن توانایی آنها در حملات اینچنینی نیست. به نظر می آید که آنها استراتژی حملات نرم را در پیش گرفته اند و اهداف بی دفاع تر در مکانهای عمومی و شلوغ و با دسترسی آسان را برا ی این نوع حمله ها مناسب تر می دانند. فکر می کنم که این حملات در سالها ادامه یابد و حتی ممکن است شاهد افزایش استفاده از خودرو در آنها باشیم.»

یورونیوز: شما آنها را حملات نرم توصیف کردید. برای دولتها جلوگیری از این نوع حملات وحشت زا بسیار دشوار خواهد بود. آیا این بدان معناست که شهروندان اروپایی باید یاد بگیرند تا با این ترس دائمی زندگی کنند و یا چاره ای برای این موضوع هست؟

جاناتان وود، کارشناس مسائل تروریسم: «جلوگیری از این نوع حوادث در اماکن عمومی بسیار دشوار است زیرا هدف های بیشتری برای حمله وجود دارند و شمار مکانهایی قابل دفاع بسیار کم است. در این صورت استفاده از خودرو در حملات در هر مکان عمومی قابل تصور است و هر اقدام امنیتی با حضور فیزیکی ماموران می تواند تنها مکان حمله را تغییر دهد. با این وجود کشورهایی هستند که در شهرهای خود برای مقابله با این نوع حملات، اقدامات امنیتی را برای مراسم های خاص و مکانهای خاص که دارای ریسک بالاتری هستند قرار داده اند. همانطور که می دانید حمله برلین در تعطیلات کریسمس روی داد و تعطیلات سال نو در سراسر اروپا همراه با برقراری اقدامات امنیتی برای جلوگیری از این نوع حملات سپری شد.»

یورونیوز: آیا دولت های اروپایی در زمینه همکاری نهادهای امنیتی خود با یکدیگر پیشرفتی داشته اند یا هنوز برای جلوگیری از این خطرات راه زیادی مانده است؟

جاناتان وود، کارشناس مسائل تروریسم: «عادلانه است اگر بگوییم بازگشت جنگجویانی خارجی از سوریه و عراق به اروپای غربی در آینده و در کنار آن در اختیار داشتن منابع محدود اطلاعاتی و اولویت بندی تهدیدها کار را برای نیروهای امنیتی در نظارت سیستماتیک بسیار سخت خواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روش های جدید حمله های تروریستی؛ آسیب زیاد و ایجاد رعب و وحشت

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان