روش های جدید حمله های تروریستی؛ آسیب زیاد و ایجاد رعب و وحشت

روش های جدید حمله های تروریستی؛ آسیب زیاد و ایجاد رعب و وحشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استفاده از اسلحه های گرم سبک و سلاح سرد همزمان با راندن ماشین یا کامیون میان جمعیت در حملات تروریستی روشی ترکیبی است که پیش از این نیز در سال ۲۰۰۵ از سوی القاعده در لندن روی داد و ۵۶ کشته و ۷۰۰ مجروح

آگهی

استفاده از اسلحه های گرم سبک و سلاح سرد همزمان با راندن ماشین یا کامیون میان جمعیت در حملات تروریستی روشی ترکیبی است که پیش از این نیز در سال ۲۰۰۵ از سوی القاعده در لندن روی داد و ۵۶ کشته و ۷۰۰ مجروح بر جای گذاشت.

این اتفاقی بود که روز گذشته با راندن یک خودروی کرایه ای از پل وست مینستر و زیر گرفتن عابران آغاز شد و با حمله با چاقو در مقابل پارلمان بریتانیا و از پای درآمدن مهاجم توسط پلیس خاتمه یافت. حمله روز گذشته در لندن ۴ کشته از جمله یک مامور پلیس و ۴۰ زخمی بر جای گذاشت. این روش از سوی گروه القاعده در سال ۲۰۱۰ توصیه شده بود.

گروه القاعده در سال ۲۰۱۰ در یکی از مجلات خود ایده ساده سازی عملیاتهای تروریستی را پیشنهاد داد و به استفاده از خودروهای بزرگ نیز اشاره کرد.

در ماه مه ۲۰۱۳، یک حمله دیگر لندن را در شوک فرو برد. در آن حادثه دو مهاجم پیش از وارد آوردن ضربات چاقو به یک سرباز جوان بریتانیایی با نام لی ریگبی، با ماشین او را زیر گرفتند.

در سپتامبر ۲۰۱۴، ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش، جنگجویان خود را به انجام عملیات بدون ابزار و سلاح خاص فراخواند.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴، در مونترال کانادا یک جوان ۲۵ ساله با خودرو سه سرباز ارتش را هدف قرار داد. یکی از این سربازها جان باخت و دو نفر دیگر زخمی شدند.

چهاردهم ژوئیه سال ۲۰۱۶، فاجعه شهر نیس، بیشتر توجه جهان را به این نوع عملیات تروریستی جلب کرد. در این حادثه که پس از مراسم آتشبازی جشن ملی فرانسه روی داد، ۸۶ نفر کشته و ۴۳۴ نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله هولناک را گروه داعش بعهده گرفت.

در دسامبر ۲۰۱۶ در شهر برلین مهاجمی با نام انیس امیر در حمله ای که گروه داعش مسئولیت آنرا پذیرفت، کامیونی سیاه رنگ را به میان بازار کریسمس راند و باعث کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۴۸ تن شد.

از سال ۲۰۱۴ به این سو دولت بریتانیا سطح هشدار امنیتی علیه تروریسم در شهر لندن را «شدید» و درجه آن را چهار از پنج اعلام کرد. پس از حمله های تروریستیِ پاریس در نوامبر ۲۰۱۵ نیز لندن ۶۰۰ نفر به نیروهای پلیس مسلح خود افزود و تعداد آنان را به ۲۸۰۰ نفر رساند.

در آغازین روزهای ماه مارس سال جاری نیز اسکاتلندیارد اعلام کرد که تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ موفق به خنثی کردن سیزده عملیات تروریستی شده است.

به گفته کارشناسان، این گونه حمله های تروریستی نگرانی بیشتری را بهمراه دارد زیرا با ابزار ساده و بدون نیاز به مهمات و سلاح گرم و قابل ردگیری صورت می گیرد و همچنین باعث ایجاد حس ناامنی و بدگمانی در میان مردم می شود.

London: Attack near British Parliament

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توان دفاعی اروپا در برابر حملات تروریستی جدید

«بیتل داعشی» در بریتانیا به ۸ سال زندان محکوم شد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟