اخبار از بروکسل؛ تشدید تدابیر امنیتی در رم پس از حمله لندن

اخبار از بروکسل؛ تشدید تدابیر امنیتی در رم پس از حمله لندن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحقیق در مورد حمله لندن در حالی ادامه دارد که گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

آگهی

تحقیق در مورد حمله لندن در حالی ادامه دارد که گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

نبرد تروریستی داعش علیه اروپا در سال ۲۰۱۴ در بروکسل آغاز شد، هنگامی که اعضای این گروه به موزه یهودیان حمله کردند. در این حادثه چهار نفر کشته شدند. پس از آن شاهد حمله پاریس، بروکسل، نیس و برلین بودیم.

جولیان کینگ، کمیسر اتحادیه اروپا در امور امنیتی می گوید بین حمله لندن و بروکسل می تواند ارتباط وجود داشته باشد.

او می گوید: «به نظرم تصادفی نبود که این حمله در اولین سالگرد حملات بروکسل و در حالی که ما به طور رسمی در پایتخت بلژیک یاد ۳۲ قربانی و مجروحان آن حادثه را گرامی می داشتیم، رخ داد. مجروحانی که در بسیاری از موارد زندگی شان به دلیل آن حادثه تغییر کرد. نحوه اجرای حمله لندن با الگویی که پیش از این سال گذشته در نیس و همزمان با روز ملی فرانسه شاهدش بودیم همخوانی دارد، همینطور با حمله برلین پیش از کریسمس! خودرو در این حملات از یک وسیله روزمره به سلاحی علیه آسان ترین اهداف تبدیل شده است: افرادی که مانند ما به زندگی روزمره خود می پردازند و خطری برای کسی محسوب نمی شوند.»

تمام این حوادث در حالی رخ داد که اتحادیه اروپا برای جشن گرفتن سالگرد توافقنامه رم آماده می شود. با این حال حملات تروریستی، برکسیت، بحران پناهجویان و چالشهای دیگر انگیزه زیادی برای جشن و شادی باقی نگذاشته اند.

تدابیر امنیتی در آستانه سالگرد امضای توافق در رم تشدید شده است.

سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز در رم حضور دارد. او می گوید: «دولت ایتالیا به طور جدی نگران است بویژه بعد از آنچه در لندن رخ داد، منظورم حمله تروریستی است. شمار نیروهای پلیسی که روز شنبه وظیفه تامین امنیت را برعهده دارند، از ۳۰۰۰ به ۵۰۰۰ مامور افزایش داده اند. علاوه بر ماموران پلیس، نیروهای ویژه و تک تیراندازان نیز بر روی سقف ساختمان ها در منطقه ای که اجلاس در آن برگزار می شود، مستقر شده اند. حقیقتی دیگر را نیز باید در نظر داشت: امکان به خشونت کشیده شدن تظاهرات بر ضد اتحادیه اروپا! همراه شدن این دو مساله با یکدیگر، یعنی از یک طرف احتمال حمله تروریستی و امکان تظاهرات خشونت آمیز، به طور جدی مقامات ایتالیا را نگران کرده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش میان دولت لهستان و اتحادیه اروپا در آستانه شصتمین سالگرد پیمان رم

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟