خالد مسعود، مهاجم لندن کیست؟

خالد مسعود، مهاجم لندن کیست؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خالد مسعود ۵۲ ساله، مردی که پشت حمله تروریستی وست مینستر در مرکز لندن بوده در کانون تحقیقات نیروهای امنیتی بریتانیا است.

آگهی

خالد مسعود ۵۲ ساله، مردی که پشت حمله تروریستی وست مینستر در مرکز لندن بوده در کانون تحقیقات نیروهای امنیتی بریتانیا است. در همین ارتباط از روز چهارشنبه نه نفر در سراسر بریتانیا بازداشت شده اند.

نام اصلی او «آدرین راسل آجائو» است و گفته می شود بیشتر عمرش را در وست میدلندز و شهر بیرمنگام در مرکز انگلستان سپری کرده بود.

اسکاتلندیارد، مرکز پلیس شهر لندن از افرادی که خالد مسعود را از نزدیک می شناخته اند خواسته تا هر نوع اطلاعاتی را که به شناخت شبکه مرتبط با وی کمک می کند در اختیار پلیس قرار دهند.

او برای ماموران اداره پلیس و سرویس های اطلاعاتی بریتانیا چهره ای شناخته شده بود اما آنها وی را بعنوان تهدیدی جدی نمی دیدند.

خالد مسعود متولد کریسمس ۱۹۶۴ است و بیشتر توسط مادرش بزرگ شده است. در سال ۱۹۸۳ اولین محکومیت کیفری را دریافت کرد و آخرین آن هم ۱۴ سال پیش در دسامبر ۲۰۰۳ بود؛ هنگامی که چاقو به همراه داشت. او هرگز پیش از این به اقدامات مرتبط با تروریسم محکوم نشده بود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه در برابر نمایندگان پارلمان گفت که به دلیل نگرانی های مطرح در زمینه افراطی گرایی خشونت آمیز، سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا مهاجم را مورد بازجویی و تحقیق قرار داده بود. خانم می از این فرد به عنوان «عنصری حاشیه ای» یاد کرد که نهادهای امنیتی هم متوجه نیت او از این حمله نشده بودند.

اسکاتلندیارد هم گفته که مهاجم از تروریسم بین المللی الهام گرفته بود.

به گفته همسایه قبلی مهاجم، او آدم کاملا خوبی به نظر می رسد و بچه ای ۵-۶ ساله داشت و زنی آسیایی با او زندگی می کرد.

با این حال افراد دیگری مسعود را «خون آشام» توصیف کرده اند؛ برای اینکه او شب ها با لباس مشکی در شهر پرسه می زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بیتل داعشی» در بریتانیا به ۸ سال زندان محکوم شد

فایننشال تایمز: دولت بریتانیا در موضوع قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی دوپاره شده است

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟