وزارت نیرو ۴ استان را در معرض وقوع سیل اعلام کرد

وزارت نیرو ۴ استان را در معرض وقوع سیل اعلام کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرده است که چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و جنوب استان کرمان، در سه روز اول هفته یعنی شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۵ تا ۷ فروردین در معرض بارندگی و سیلاب قرار دارند.

طی روزهای گذشته بر اثر بارندگی شدید در بیش از ده استان کشور، سیل و آبگرفتگی خسارات مالی و جانی را بویژه متوجه استان های جنوبی کشور کرده است.

میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو روز یکشنبه گفت که به غیر از چهار استان یادشده استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، ایلام و لرستان نیز با توجه به شدت بارندگی کمتر نسبت به چهاراستان قبلی، در همین ایام در اولویت دوم بروز پدیده سیلاب هستند.

مسئول دفتر مدیریت بحران با اشاره به سفرهای نوروزی و تشدید بارندگی در ایام نوروز یادآور شده که تلاش وزارت نیرو این است که کمترین آسیب به تاسیسات آب و برق وارد شود و آب و برق مردم در هر شرایطی تأمین باشد تا مسافران نوروزی و سایر شهروندان بتوانند از ایام تعطیلات بخوبی استفاده کنند.

با این حال آقای جعفرزاده تاکید کرده که مدیریت سیلاب در خارج از شهرها بر عهده وزارت نیرو است و سیلاب‌های شهری مربوط به مدیران شهری از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها است و چنانچه بی نظمی و یا اختلال و خسارتی بر اثر بروز سیلاب در شهرها ایجاد شود ربطی به وزارت نیرو ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده ایران در سازمان ملل: تهران به هرگونه حمله‌ به خود و منافعش پاسخ قاطع خواهد داد

وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان مازندران ایران دست‌کم ۲ کشته و ۲ مفقود برجای گذاشت

پایتخت تشنه و گرما‌زده؛ وزیر نیرو: آب تمام نقاط تهران وصل است