امیدواری سوسیال دموکرات های آلمان با وجود شکست در انتخابات

امیدواری سوسیال دموکرات های آلمان با وجود شکست در انتخابات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولین حضور حزب سوسیال دموکرات تحت رهبری مارتین شولتز در انتخابات محلی ایالت زارلند در غرب آلمان نتیجه ای رضایت بخش نداشت.

آگهی

اولین حضور حزب سوسیال دموکرات تحت رهبری مارتین شولتز در انتخابات محلی ایالت زارلند در غرب آلمان نتیجه ای رضایت بخش نداشت.

تحلیلگران این انتخابات را شکستی بزرگ برای سوسیال دموکرات ها تحت رهبری جدید آن عنوان می کنند اما مارتین شولتز چندان ناامید نیست و آن را به معنای شکست در انتخابات پیش رو نمی داند.

این نخستین انتخابات از سه انتخابات محلی پیش از انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر (مهرماه) در آلمان بود.

حزب محافظه کار دموکرات مسیحی در این انتخابات موفق به کسب ۴۰.۷ درصد آرا شد این در حالیست که رقیب اصلی این حزب یعنی سوسیال دموکرات ها ۲۹.۶ درصد آرا را به دست آوردند.

مقایسه آرای کسب شده توسط این دو حزب نسبت به آرای انتخابات مشابه در سال ۲۰۱۲ میلادی نشان دهنده بهبود جایگاه محافظه کاران و کاهش محبوبیت سوسیال دموکرات ها در این منطقه است.

مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات گفت: «سوسیال دموکرات ها تحلیل های بسیار هوشمندانه ای بر نتیجه این انتخابات خواهند داشت. تحلیل های هوشمندانه به این معنا است که باید تمام سود و زیان ها را بررسی کنیم و پس از بررسی نظرات متفاوت (موافقان و مخالفان) یک نتیجه گیری و راهی مشخص برای انتخابات پیش رو ترسیم کنیم.»

همزمان کسب اکثریت آرا توسط کاندیدای حزب محافظه کار دموکرات مسیحی در انتخابات محلی زارلند برخلاف پیش بینی ها برای آنگلا مرکل بسیار امیدوارکننده بود.

صدراعظم آلمان گفت: «راه بسیار سختی پیش روی ما است. کمپین انتخاباتی بسیار سختی خواهیم داشت. بازهم تکرار می کنم که حزب دموکرات مسیحی این شانس و فرصت را در اختیار دارد و انتخابات دیروز نیز آن را ثابت کرد.» نتیجه این انتخابات می تواند، پیروزی آنگلا مرکل را در انتخابات بعدی و برای چهارمین دور پیاپی به عنوان صدر اعظم آلمان رقم بزند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزرای سوسیال دموکرات در دولت آیندۀ آلمان؛ برابری سهم زنان و مردان

شکست سنگین برای ائتلاف شولتس؛ محافظه‌کاران در انتخابات محلی ۲ ایالت آلمان پیروز شدند

انتخابات محلی در یک شهر آلمان؛ «پیامبرِ» راست افراطی توانست ترامپ و مارکس را شکست دهد