جلسات کمیتۀ اطلاعاتی سنا دربارۀ نقش روسیه در انتخابات آغاز می شود

جلسات کمیتۀ اطلاعاتی سنا دربارۀ نقش روسیه در انتخابات آغاز می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیتۀ اطلاعاتی سنای آمریکا که تحقیقات در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بعهده دارد، اعلام کرد جلسات استماع از آگاهان را از روز پنجشنبه، سی ام مارس آغاز می…

آگهی

کمیتۀ اطلاعاتی سنای آمریکا که تحقیقات در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بعهده دارد، اعلام کرد جلسات استماع از آگاهان را از روز پنجشنبه، سی ام مارس آغاز می کند.

ریچارد بر، سناتور جمهوریخواه و رئیس این کمیته با اعلام این موضوع در یک کنفرانس خبری، تعداد کسانی را که قرار است در این جلسات مورد مصاحبه قرار بگیرند ۲۰ نفر عنوان کرد. طبق اعلام کمیتۀ اطلاعاتی سنای آمریکا این جلسات به صورت عمومی برگزار خواهد شد.

به گفتۀ وی، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد وی در امور خاورمیانه نیز از جمله کسانی است که باید در این کمیته در مورد تماس های خود با روس ها توضیح بدهد. داماد دونالد ترامپ به صورت داوطلبانه قرار است در این جلسات شرکت کند و به سوالات پاسخ بدهد و از سوی این کمیته به صورت رسمی احضار نشده است.

مارک وارنر، سناتور دموکرات و یکی از اعضای هیات رئیسه این کمیته نیز در این کنفرانس گفت : « بعنوان یک متخصص انفورماتیک سابق، آنچه که مرا بیشتر نگران می کند این است که طبق برخی از گزارشات، که عمیقا بررسی خواهند شد، بیش از هزار کاربر اینترنتی و کامپیوتر از روسیه همزمان مشغول کنترل یک شبکه بوده اند که بات نت نامیده می شوند. آنها می توانند اطلاعات را در مناطق خاصی تولید کنند و تحت کنترل قرار بدهند.»

در حال حاضر علاوه بر سنای آمریکا، مجلس نمایندگان و اف بی آی نیز تحقیقاتی را به طور همزمان در بارۀ نقش روسیه و هکرهای روسی در این انتخابات و بویژه افشای ایمیل های دموکرات ها آغاز کرده اند.

کمیتۀ اطلاعاتی سنای آمریکا همچنین مدعی شده است که روسیه علاوه بر انتخابات آمریکا، سعی می کند در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه نیز نقش ایفا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت