دونالد توسک با اشاره به برکسیت: روز خوبی برای لندن و بروکسل نیست

دونالد توسک با اشاره به برکسیت: روز خوبی برای لندن و بروکسل نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«برکسیت موجب شده تا ۲۷ کشور عضو مصمم تر و متحدتر شوند. با حفظ این اتحاد و عزمی راسخ به استقبال مذاکرات پیش رو و مشکلات آن می رویم.»

آگهی

تیم بارو، سفیر بریتانیا در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نامه رسمی خروج کشورش از اتحادیه اروپا را به دونالد توسک، رییس شورای اتحادیه اروپا تحویل داد. آقای توسک پس از دریافت نامه ۶ صفحه ای ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، ناراحتی خود را پنهان نکرد.

او با اشاره به مذاکرات پیش رو گفت: «روز خوبی برای بروکسل و لندن نیست و دلیلی هم ندارد که این موضوع را پنهان کنیم. برخلاف معمول، می تواند گفت که برکسیت پیامدهای مثبتی هم داشته است. برکسیت موجب شده تا ۲۷ کشور عضو مصمم تر و متحدتر شوند. با حفظ این اتحاد و عزمی راسخ به استقبال مذاکرات پیش رو و مشکلات آن می رویم.»

از سوی دیگر، طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خوشحالی خود را پنهان نکردند و در مقابل کمیسیون اروپا جشنی کوچک برگزار کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این جشن با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت: «پیام برای اروپا این است که نخست بریتانیا و سپس کشورهای دیگر. مشتاق دیدن “فرکسیت” هستم. خانم لوپن می تواند این کار را انجام دهد. حکومت فرانسه نگران اتفاقاتی است که در این کشور در حال وقوع است.»

کارشناس مذاکرات برکسیت را سخت و طاقت فرسا پیش بینی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت آغاز شد

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا چه مدت زمان خواهد برد؟

موضوع اقامت با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دغدغه شهروندان است