پرونده مایکل فلین؛ از استعفا تا تقاضای مصونیت قضایی

پرونده مایکل فلین؛ از استعفا تا تقاضای مصونیت قضایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمتر از یکماه از استعفای مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گذرد.

آگهی

کمتر از یکماه از استعفای مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گذرد.

علت استعفا، انتشار گزارش هایی بود که نشان می داد آقای فلین به سفیر روسیه در آمریکا در زمینه کاستن از تحریم های روسیه و بهبود روابط با مسکو وعده هایی داده است و خطای بزرگتر آنکه، به معاون رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات ارشد، درباره این گفتگوها دروغ گفته است.

در پی این رسوایی، دونالد ترامپ که با واکنش گسترده رسانه ها روبرو شده بود تصمیم گرفت مشاور نزدیک خود را قربانی کند تا به این ترتیب از اعتبارش به عنوان ضامن امنیت ملی آمریکا کاسته نشود.

آقای ترامپ ضمن سرزنش افشاگری های رسانه ها گفت: «مایکل فلین، ژنرال مایکل فلین، مرد فوق العاده ای است. او بسیار ناعادلانه مورد حمله رسانه ها قرار گرفت، رسانه های جعلی.»

از جمله تماس های آقای فلین با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا، گفتگوی تلفنی آنها با موضوع کاهش تحریم ها در ۲۹ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی بود؛ در همان روزی که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا، فرمان اخراج ۳۵ دیپلمات روس و خانواده آنها را به تلافی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، امضا کرده بود.

آقای فلین در این مکالمات که توسط اف بی آی ضبط شده است، از سرگئی کیسلیاک می خواهد که اقدام تلافی جویانه ای را انجام ندهند تا روابط دو کشور در آینده مختل نشود. در آن زمان فلین هنوز رسما به مقام «مشاور امنیت ملی» منصوب نشده بود.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» که به اطلاعاتی درباره نقش هکرهای روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست یافته است از این موضوع نگران است که دروغ آقای فلین به مقامات آمریکا، بهانه ای به دست روس ها داده باشد تا از او باج گیری کنند.

این گفتگوی تلفنی هم اکنون موضوع تحقیقی گسترده توسط کنگره آمریکاست.
کنگره همچنین درصدد است بداند آیا فرد دیگری مرتبط با کمپین انتخاباتی آقای ترامپ با عوامل روسیه که به دنبال نفوذ بر انتخابات آمریکا بوده اند، ارتباط داشته است؟

آقای فلین پیش از این در ۲۵ سپتامبر در شبکه تلویزیونی «ان بی سی» گفته بود: «هنگامی به شما مصونیت داده می شود که شما احتمالا مرتکب جرمی شده باشید.»
اکنون وکیل آقای فلین برای شهادت موکلش مقابل کنگره، تقاضای «مصونیت قضایی» کرده است و بر اساس گفته های آقای فلین، تقاضای مصونیت، نوعی اعتراف به انجام جرمی است.

ارتش همچنین مشغول تحقیق در این باره است که آیا او در جریان سفر به روسیه در سال ۲۰۱۵ میلادی پولی از مسکو دریافت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایکل فلین در صورت "مصونیت قضایی" در کنگره شهادت می دهد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟