صندلی با "آلت مردانه" برای آگاهی رسانی درباره آزار جنسی زنان در مکزیک

صندلی با "آلت مردانه" برای آگاهی رسانی درباره آزار جنسی زنان در مکزیک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت مکزیک با همکاری سازمان ملل متحد جهت افزایش آگاهی شهروندان در ارتباط با آزار جنسی در اماکن عمومی علیه زنان در یکی از خطوط پر رفت و آمد مترو شهر مکزیکوسیتی صندلی ای نصب کرد که روی آن آلت تناسلی مرد

آگهی

دولت مکزیک با همکاری سازمان ملل متحد جهت افزایش آگاهی شهروندان در ارتباط با آزار جنسی در اماکن عمومی علیه زنان در یکی از خطوط پر رفت و آمد مترو شهر مکزیکوسیتی صندلی ای نصب کرد که روی آن آلت تناسلی مردانه طراحی شده بود.

بالای این صندلی نوشته شده بود “مخصوص مردان” و زیر آن نیز توضیحی با این مضمون قرار داشت که «رفت و آمد کردن در این شرایط آزار دهنده است اما نمی توان آن را با میزان آزار جنسی که زنان در رفت و آمدهای روزانه خود تحمل می کنند، مقایسه کرد.»

بنا به اعلام دولت مکزیک ۶۵ درصد از زنان ساکن در پایتخت این کشور مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. از میان هر۱۰ زن ۹ نفر از آنها قربانی نوعی از خشونت جنسی بوده اند.

به گزارش نظرسنجی که در سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گرفت، سیستم متروی مکزیکوسیتی بدترین رتبه را در جهان از نظر آزار کلامی و فیزیکی زنان دارد. بر اساس گزارش ها متروی شهر مکزیکوسیتی یکی از ناامن ترین سیستم های حمل و نقل عمومی برای زنان این کشور محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مکزیک برای محافظت از حقوق زنان از سقط جنین جرم‌زدایی کرد

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد