پارلمان پاراگوئه در میان شعله های خشم معترضان

پارلمان پاراگوئه در میان شعله های خشم معترضان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی موافقت اکثریت سناتورهای پاراگوئه با اصلاحات در قانون اساسی شعله های خشم معترضان پارلمان کشور در آسانسیون، پایتخت را فراگرفت.

آگهی

در پی موافقت اکثریت سناتورهای پاراگوئه با اصلاحات در قانون اساسی شعله های خشم معترضان پارلمان کشور در آسانسیون، پایتخت را فراگرفت. این اصلاحات عملا مسیر انتخاب مجدد رئیس جمهور برای یک دوره پنج ساله دیگر را هموار می کند.

معترضان با سردادن شعارهایی در مخالفت با هوراسیو کارتس، رئیس جمهوری کنونی او را «دیکتاتور» خطاب کردند. دهها تن از آنها با شکستن درها و پنجره های ساختمان کنگره به داخل آن راه یافتند و قبل از آتش کشیدن آنجا دفاتر نمایندگان موافق این طرح را غارت کردند.

اعتراضات در بیرون از ساختمان کنگره در پی مداخله نیروهای امنیتی نزدیک به سی زخمی برجا گذاشت.

از مجموع ۴۵ عضو مجلس سنا اکثریت یعنی ۲۵ سناتور موافقت خود را با این لایحه اعلام کردند. سناتور کارلوس فیلیزولا در این باره گفت: «هیچ اتفاقی خارج از چارچوب قانون اساسی رخ نداده است. تکرار می کنم جلسه ما با ۲۵ سناتور در چارچوب قانون و منطبق با قواعد و مقررات بود.»

حال نوبت مجلس نمایندگان است تا درباره این اصلاحات تصمیم بگیرد. اصلاحاتی که به موجب آن هوراسیو کارتس و همینطور سلف او فرناندو لاگو می توانند بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت کشاورزی پاراگوئه با یک کشور خیالی تفاهم‌نامه امضا کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند