ارتش کلمبیا مواضع شورشیان مسلح را بمباران کرد

ارتش کلمبیا مواضع شورشیان مسلح را بمباران کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش آزادیبخش کلمبیا اگرچه مذاکراتی را با دولت مرکزی آغاز کرده اما هنوز نتوانسته مانند گروه فارک به توافق صلحی با حکومت دست یابد.

آگهی

دستکم ۱۰ نفر از چریکهای عضو گروه «ای ال ان» (ELN) از جمله شماری زن، یکشنبه شب و در جریان عملیات ارتش کلمبیا و بمباران مواضع آنها در شمال شرق این کشور کشته شدند.

ارتش در جریان این عملیات توانست سلاح و تجهیزات نظامی این گروه را نیز ضبط کند.

بیش از ۵۰ سال از آغاز فعالیت چریکهای عضو ارتش آزادی بخش ملی موسوم به «ای ال ان» که دومین گروه بزرگ شورشی فعال در کلمبیا محسوب می شوند، می گذرد.

آنها نیز اگرچه مذاکراتی را با دولت مرکزی کلمبیا آغاز کرده اند اما هنوز نتوانسته اند مانند گروه فارک به توافق صلحی با دولت دست یابند.

خوان پابلو رودریگز، فرمانده نیروهای مسلح روز دوشنبه با اشاره به عملیات اخیر گفت: «این نتیجه به ما اجازه می دهد تا با خلع سلاح اعضای این گروه، توانایی اقدام به جرم را از آنها سلب کنیم. این افراد اعضای گروه ویژه ای بودند که توسط «ای ال ان» تشکیل شده بود و هم به غیرنظامیان حمله می کردند و هم به زیرساختهای ما برای تامین انرژی.»

گروه «ای ال ان» با دو هزار جنگجو، از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است و دولت کلمبیا اصرار دارد که اعضای آن هرچه سریعتر باید خلع سلاح شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از فضای خشونت‌بار در «پورتو پرنس» هائیتی در پی گریختن هزاران زندانی

کشته شدن مامور پلیس کوزوو؛ پریشتینا خواستار تحریم‌های بین‌المللی علیه صربستان شد

تصاویری از فرار ارمنی‌تبارهای ساکن منطقه قره‌باغ کوهستانی