شمارش آرای انتخابات اکوادور؛ هر دو نامزد ادعای پیروزی دارند

شمارش آرای انتخابات اکوادور؛ هر دو نامزد ادعای پیروزی دارند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نامزد محافظه کاران قول داده در صورت پیروزی، جولیان آسانژ، مدیر ویکی لیکس را در کمتر از ۳۰ روز مجبور به ترک سفارت اکوادور در لندن خواهد کرد.

آگهی

انتخابات ریاست جمهوری در اکوآدور پایان یافت و شمارش اولیۀ آرا از پیشتازی لنین مورینو، نامزد سوسیالیست نسبت به نامزد محافظه کاران حکایت می کند.

طبق آخرین اخبار اعلام شده، لنین مورینو نزدیک به ۵۲ درصد از آرا را کسب کرده در حالیکه گیرمو لاسو، نامزد راست اکوآدور توانسته است به ۴۸ درصد آرا دست یابد.

این در حالیست که هر دو نامزد این انتخابات یکشنبه شب و ساعاتی پس از پایان کار رای گیری ادعای پیروزی در این انتخابات را کرده بودند. در پی اعلام نتایج اولیه، گیرمو لاسو با تاکید بر اینکه رای بیشتری به دست آورده اعلام کرده رسما درخواست بازشماری آرا را ارائه خواهد داد.

وی در جریان کارزار انتخاباتی خود قول داده بود در صورت پیروزی، جولیان آسانژ، مدیر ویکی لیکس را در کمتر از ۳۰ روز مجبور به ترک سفارت اکوادور در لندن خواهد کرد. جولیان آسانژ از سال ۲۰۱۲ بعنوان پناهنده در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد در حالیکه آمریکا خواهان استرداد وی برای محاکمه به اتهام افشای اسناد محرمانه است.

این نتایج پس از شمارش ۹۳ درصد از آرا اعلام شده و شمارش صندوق های رای همچنان ادامه دارد. طبق گفتۀ شورای انتخابات اکوادور، آرای قطعی این انتخابات روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

همزمان با اعلام نتایج اولیۀ این انتخابات، درگیری هایی میان هواداران نامزد اپوزیسیون و پلیس صورت گرفته است. طبق برخی از گزارش ها هواداران گیرمو لاسو در حالیکه شعار« نه به تقلب، آری به دموکراسی» سر می دادند به سمت ساختمان شورای انتخابات راهپیمایی کرده اند.

رئیس جمهوری جدید اکوادور از روز ۲۴ ماه می برای چهار سال آینده ادارۀ این کشور را بعهده خواهد گرفت.

Leftist claims victory in Ecuador, conservative asks for recount https://t.co/daZMa2QGwfpic.twitter.com/lVOb1TozyU

— Reuters Top News (@Reuters) 3 avril 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردان مسلح در اکوادور هنگام پخش زنده به تلویزیون حمله کردند

شورش در زندان‌های اکوادور؛ زندانیان همه ۵۷ گروگان‌ خود را آزاد کردند

زنی که در اکوادور به دلیل سکته مغزی «مرده بود» هنگام تشییع زنده شد