احتمال افزایش شمار قربانیان رانش زمین در کلمبیا وجود دارد

احتمال افزایش شمار قربانیان رانش زمین در کلمبیا وجود دارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با ادامۀ جستجوها برای یافتن پیکر قربانیا رانش زمین و طغیان رودخانه ها در استان پوتویاما، مقامات این استان از اسکان هزاران بی خانمان در این منطقه خبر می…

آگهی

همزمان با ادامۀ جستجوها برای یافتن پیکر قربانیا رانش زمین و طغیان رودخانه ها در استان پوتویاما، مقامات این استان از اسکان هزاران بی خانمان در این منطقه خبر می دهند.

این رانش زمین که در پی باران های فراوان و طغیان سه رودخانۀ این استان بوقوع پیوسته، موجب مدفون شدن صدها نفر در زیر گل و لای شده و تاکنون پیکر ۲۶۲ از قربانیان پیدا شده است. طبق اخبار منتشر شده، تاکنون هویت نزدیک به صد نفر شناسایی شده و برای اجتناب از شیوع بیماری، این جان باختگان از روز سه شنبه به خاک سپرده می شوند.

طبق اعلام صلیب سرخ جهانی، دست کم ۲۲۰ نفر در این منطقه بویژه در شهر موکوآ مرکز این استان مفقود و بیش از ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش می شود. صلیب سرخ جهانی می گوید به دلیل شدت جراحات کسانیکه از زیر گل و لای بیرون کشیده شده اند احتمال افزایش شمار جان باختگان زیاد است.

این فاجعۀ طبیعی موجب قطع برق در این استان شده و منابع آب آشامیدنی این منطقه را آلوده کرده است و طبق اعلام مدیریت حوادث این کشور بیش از ۸۰ درصد از مردم به آب و برق دسترسی ندارند. تاکنون ۴۵۰۰۰ نفر از ساکنان شهر موکوآ که مرکز این رانش زمین و جاری شدن گل و لای است به اردوگاههای موقت در جوار این استان منتقل شده اند.

روز دوشنبه نشستی با حضور رئیس جمهوری کلمبیا و وزرای این کشور برگزار شد و طبق تصمیم شورای وزرای کلمبیا، واکیسناسیون شهروندان این شهر برای پیشگیری از شیوع بیماری بزودی آغاز خواهد شد.

رانش زمین در کلمبیا در پی سیل و طغیان رودخانه ها در پرو بوقوع می پیوندد که موجب مرگ ۱۰۱ نفر شده و یک میلیون بی خانمان برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

شمار کشته شدگان حادثه سقوط بهمن در افغانستان به ۲۵ نفر افزایش یافت