ورزشکاران «لیگ ملی هاکی» در المپیک زمستانی پیونگ چانگ شرکت نخواهند کرد

ورزشکاران «لیگ ملی هاکی» در المپیک زمستانی پیونگ چانگ شرکت نخواهند کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ان اچ ال» یا لیگ برتر هاکی روی یخ مردان در آمریکای شمالی که عمدتا شامل ورزشکاران آمریکا و کانادا می شود، می گوید که نمی تواند مسابقات لیگ را در نیمه فصل متوقف کند تا به بازیهای المپیک کره جنوبی سال ۲

آگهی

«ان اچ ال» یا لیگ برتر هاکی روی یخ مردان در آمریکای شمالی که عمدتا شامل ورزشکاران آمریکا و کانادا می شود، می گوید که نمی تواند مسابقات لیگ را در نیمه فصل متوقف کند تا به بازیهای المپیک کره جنوبی سال ۲۰۱۸ میلادی بپردازد.

در واکنش، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد اگرچه این تصمیم ناامید کننده است اما از شنیدن آن شگفت زده نشده است.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک می گوید: «با مرور سخنان “ان اچ ال” در هفته های گذشته، دیگر عدم حضور آنها تعجب برانگیز نخواهد بود. با این وجود از آن دسته از بازیکنان “ان اچ ال” که بخواهند همراه با تیم ملی کشورشان در بازیهای المپیک شرکت کنند، استقبال خواهد شد.»

این تصمیم «ان اچ ال» پس از آن گرفته شد که ماهها مذاکره با کمیته بین المللی المپیک برای برسمیت شناختن مسابقات در این رشته توسط حامیان مالی المپیک و تامین برخی از هزینه های تیم توسط این کمیته، به توافقی منجر نشد.

این تصمیم بر برنامه مسابقات بسیاری از ورزشکاران هاکی روی یخ از ملیتهای مختلف تاثیر می گذارد زیرا ورزشکارانی از کشورهایی همچون سوئد، فنلاند، روسیه و کانادا وارد لیگ ملی هاکی آمریکای شمالی شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عنوان سریع‌ترین یخ‌نورد دنیا به یک ایرانی رسید، محسن بهشتی‌راد در سوئیس بر قله ایستاد

پایان مسابقات جهانی کوهنوردی با اسکی در سوئیس با معرفی تیم های برگزیده

جام جهانی اسکی نوردیک؛ عنوان قهرمانی انفرادی و تیمی مسابقات اسکی پرش برای آلمان